افشین میلانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حداکثر تولید برق منطقه آذربایجان 3 هزار و 212 مگاوات می باشد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 5.4 درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: پیک بار استان آذربایجان شرقی نیز در این مدت یکهزار و 730 مگاوات می باشد که رشد 0.3 درصدی داشته است.
میلانی اظهار داشت: میزان تولید برق آذربایجان شرقی نیز یکهزار و 420 مگاوات است که نسبت به سال گذشته 6 درصد افزایش یافته است.
وی گفت: خاموشی ها در آذربایجان شرقی که از پنجم تیر ماه آغاز شده، بر اساس اعلام وزارت نیرو، تا بیبست و پنجم مرداد ماه تا زمانی که هوا خنک تر شود، ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان افزود: طرح توسعه سه نیروگاه هریس، سبلان و ماکو در منطقه در حال اجراست که با آمدن آنها به مدار در سال آینده یکهزار مگاوات بر تولید منطقه افزوده می شود.
شرکت برق منطقه ای آذربایجان در ۱۳۴۵ به منظور تحویل و مدیریت کل بر موسسات و شرکت های سهامی روشنایی برق مستقر در شهرهای مختلف آذربایجان تاسیس شد.
این شرکت در حال حاضر در محدوده جغرافیایی سه استان آذربایجان شرقی،آذربایجان غربی و اردبیل در قلمرویی به وسعت ۱۱۰هزار و ۷۶۴کیلو متر مربع فعالیت می کند و جمعیت تحت پوشش آن بیش از ۸ میلیون نفر می باشد.
شرکت برق منطقه ای آذربایجان در بین شرکت های ۱۶ گانه برق منطقه ای کشور، بعد از برق منطقه ای تهران ، پرجمعیت ترین و از نظر تعداد مشترکین نیز با سهم 10.3 درصد کل مشترکین برق ، دومین شرکت بزرگ برق منطقه ای کشور محسوب می شود.
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.