رضا اردکانیان عصر چهارشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی با بیان اینکه مکانیسم تبصره چهار قانون بودجه سالجاری کشور که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، صنعت برق را فلج کرد، افزود: با این تصمیم مجلس شورای اسلامی دسترسی به منابع مالی وزارت نیرو که باید کماکان وجود می داشت با مشکل مواجه شد.
وی اظهار داشت: با این قانون مصوب، تخصیص بودجه به وزارت نیرو برعهده سازمان برنامه و بودجه قرار گرفت که بر این اساس تا 40 روز باید معطل این سازمان برای تخصیص اعتبارات باشیم، این در حالی است که صنعت برق را نمی توان نگه داشت و باید این مساله را حل کرد.
وی با اشاره به خاموشی های اخیر، گفت: صاحبان صنایع حق دارند خاموشی های غیرمنتظره از نظر آنها و منتظره از نظر ما را قبول نکنند، اما برای ما که از نزدیک با مسایل مواجه هستیم و مشکلات را می دانیم، قابل قبول است.
اردکانیان افزود: باید برنامه ریزی دقیق انجام دهیم زیرا برق مثل آب نیست و تا مصرف نشده است نمی توان مشکلاتش را احصا کرد.
وی درباره دریاچه ارومیه نیز اظهار داشت: با هماهنگی سازمان محیط زیست اقدامات لازم در حال انجام است و مسایل به گونه ای برنامه ریزی می شود که منافع همه استان ها مورد توجه قرار بگیرد.
وی با اشاره به مسایل مطرح شده در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی، گفت: مسایل به طور منظم در تهران پیگیری می شود و اطمینان می دهم تمام 300 طرح بزرگ وزارت نیرو در استان آذربایجان شرقی با جدیت دنبال خواهد شد.
۳۰۰ طرح در بخش‌های مختلف 'آب، فاضلاب و انرژی' در استان آذربایجان شرقی با هشت هزار میلیارد تومان در دست اجراست .
وزیر نیرو در سفر یک روزه خود به تبریز علاوه بر افتتاح 103 طرح حوزه برق، در مراسم معارفه مدیران عامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی و برق منطقه ای آذربایجان حضور یافت و از مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز دیدن کرد.
3038/6120/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.