عادل فیروزی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در حدود یک هزار و 600 بیمار دیالیزی در استان عضو این انجمن هستند که از این تعداد یک هزار و 100 نفر در تبریز می باشند.
وی با اشاره به افزایش آمار بیماران کلیوی ادامه داد: در سال گذشته 359 پرونده جدید ایجاد شده و در سال جاری نیز هر روز یک پرونده جدید بیمار دیالیزی در این انجمن تشکیل می شود.
فیروزی اظهارداشت: در سال گذشته 87 مورد پیوند کلیه انجام شد که 20 مورد از آن، پیوند از بیماران مرگ مغزی بوده است.
وی با بیان اینکه خرید و فروش غیرقانونی کلیه به حداقل رسیده است، گفت: هزینه‌ پیوند کلیه حدود 18 میلیون تومان است و با توجه به این که اکثر نیازمندان به پیوند کلیه کم توان هستند، این مبلغ با کمک انجمن و اعطای برخی وام‌ها به گیرنده داده شده و یک میلیون تومان نیز از طرف بنیاد امور بیماری‌های خاص اختصاص داده می‌شود.
رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان شرقی افزود: در سال گذشته 261 میلیون تومان از طریق این انجمن کمک هزینه پیوند کلیه برای بیماران پرداخت شده است.
وی یادآور شد: اکثر این بیماران سرپرست خانوار و جزو اقشار کم درآمد هستند و با وجود این بیماری و مشکلات مالی، شغلشان را از دست داده و بضاعت مالی برای گذراندن زندگی را ندارند.
فیروزی اضافه کرد: با وجود حمایت‌های زیاد از سوی انجمن کلیه استان و کمک خیران، این انجمن پاسخگوی تمامی نیازهای بیماران نیست و نیاز بیشتری به حمایت از سوی مردم و خیران احساس می‌شود.
وی از خیران خواست کمک های نقدی خود را به شماره حساب 0100734438001 نزد بانک ملی و نیز شماره کارت 6037997202728714 به نام انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان شرقی واریز کنند.
به گزارش ایرنا، استان آذربایجان شرقی با سه میلیون و 800 هزار نفر جمعیت، از استان های بزرگ و پرجمعیت ناحیه شمال غربی ایران محسوب می شود.
6120/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.