به گزارش ایرنا، پیش بینی می شود از سطح زیرکشت 72 هزار هکتاری گندم آبی و 360 هزار هکتاری مزارع گندم دیم آذربایجان شرقی، در پایان فصل برداشت بیش از 800 هزار تن دانه گندم تولید شود که 550 هزار تن از آن مازاد بر نیاز کشاورزان است.
اکبر فتحی روز شنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سراب، افزود: امنیت غذایی به دلیل ارزش و اهمیت بسیار وسیع آن در ردیف امنیت دفاعی کشور است و باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.
وی اظهار داشت: به دلیل همین اهمیت از مسوولان و مقام های استانی و محلی درخواست می کنیم در کمیته های برنامه ریزی به بخش کشاورزی توجه ویژه کنند تا امنیت غذایی کشور آسیب نبیند.
وی افزود: در نظام اسلامی ایران همه مسوولان در کنار مردم هستند و در بخش کشاورزی نیز امنیت غذایی بر جامعه حاکم است و همه محصولات راهبردی همچون گندم، برنج، شکر و روغن به حد کافی و مورد نیاز در کشورمان تولید می شود.
فتحی ادامه داد: باید با فعالیت های آموزشی و ترویجی برای کشاورزان، یکپارچه سازی و یکجاکشتی اراضی را در راستای افزایش بهره وری تولید در انواع محصولات ترویج کرد.
فتحی افزود: قانون رفع تداخل، مسایل و مشکلات مالکیت اراضی روستاییان را با منابع طبیعی و آبخیزداری و یا امور اراضی حل می کند و هیچ نیازی برای مراجعه به دادگاه در این زمینه وجود ندارد.
وی همچنین با اشاره به مشکلات مرغداری های غیرمجاز، گفت: این مسایل در قالب شیوه نامه ساماندهی ارسالی از معاونت تولیدات دامی وزارت عمل خواهد شد که تا حد امکان وفق دستورالعمل مذکور، امورات تسهیل شود.
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.