به گزارش ایرنا، ایرج شهین باهر امروز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا هم با بیان اینکه شهرداری ها در حوزه حقوقی آسیب پذیر هستند، گفت: بیشتر مشکلات شهرداری مربوط به سیستم های مدیریتی است.
ایرج شهین باهر، عدم دسته بندی اسناد و مدارک، تغییرات مدام مدیران و دفاع های نامناسب را موجب محکومیت شهرداری ها در پرونده های حقوقی عنوان و خاطرنشان کرد: در هیچ سیستم مدیریتی پذیرفته نیست که از اقدامات شهرداری تنها عده خاصی بهره مند شوند بلکه هزینه هایی که از بیت المال می شود باید به مدیریت شهری برگردد.
وی با اشاره به اینکه در شهر پاریس به ازای احداث پارک و ایستگاه مترو از شهروندان ساکن در شعاع مشخص هزینه دریافت می شود، گفت: از شهروندان پاریسی حق چشم انداز به بوستان های شهری دریافت می شود.
شهین باهر اضافه کرد: ارزش افزوده ناشی از احداث ایستگاه مترو و بوستان شهری که از محل بیت المال ایجاد می شود باید به شهرداری برگردد تا بتوان در جای دیگر هزینه کرد.
وی بر این اساس دریافت هزینه تغییر کاربری را عادلانه دانست و گفت: تغییر کابری که منجر به ارزش افزوده برای شهروندان می شود برای شهرداری هزینه های آتی دارد.
مسعود هاشم پور، معاون حقوقی شهرداری تبریز هم با اشاره به اینکه در قانون بودجه سال 90 شهرداری ها از هزینه دادرسی در موضوع اموال عمومی معاف بودند، گفت: هزینه بالای دادرسی در محاکم دادگستری از مشکلات شهرداری هاست.
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.