به گزارش چهارشنبه ایرنا، رقابت «رویای کهکشانی من» با هدف آشنایی مردم با اهمیت نجوم، فضا، نقش یافته‌های این حوزه در بهبود زندگی بشر، زیبایی‌های چشم نواز آسمان شب و پرورش نیروی تخیل برگزار می شود.
این رقابت فرصتی است برای علاقمندان به نقاشی و نویسندگی تا استعداد خود را این بار در حوزه «نجوم و فضا» بیازمایند.
رقابت «رویای کهکشانی من»، در دو بخش داستان‌ کوتاه و نقاشی برگزار می‌شود؛ در بخش‌های مختلف این رقابت به کارگیری نمادهای علمی و یا شبه‌علمی دانش نجوم و فضا ضروری است.
موضوع اصلی آثار داستانی ارسالی به این مسابقه باید علمی‌تخیلی و مرتبط با نجوم و فضا باشد و تنها قالب قابل قبول در مسابقه، داستان کوتاه است؛ موضوع بخش نقاشی مسابقه نیز «اولین برخورد انسان با موجودات فضایی» است.
بخش داستان مسابقه «رویای کهکشانی من» برای 2 رده سنی 10 تا 18 سال و 18 سال به بالا است و آثار داستانی در دو بخش داوری می شوند.
سعید سیمرغ و فرزین سوری داوری مرحله اول را به عهده دارند و داوران مرحله نهایی شهرام اقبال‌زاده، محمد قصاع، جلال شمع‌سوزان و نوید فرخی می‌باشند.
بخش نقاشی مسابقه «رویای کهکشانی من» برای 2 رده سنی کمتر از 13 سال و بیشتر از 13 سال در نظر گرفته شده است که بر این اساس دکتر فرنوش شمیلی و دکتر ابوالفضل عبدالهی‌فرد، هر دو از دانشگاه هنرهای اسلامی تبریز، داوران بخش هستند و داوری آثار نقاشی در یک مرحله انجام خواهد گرفت.
علاقمندان تا 30 مرداد امسال فرصت دارند تا آثار خود را به همراه برگه مشخصات به دبیرخانه مسابقه ارسال کنند. اختتامیه این رقابت نیمه دوم مهر 97 همزمان با هفته جهانی فضا برگزار خواهد شد.
اطلاعات تکمیلی، قوانین و شیوه ارسال آثار در وبگاه آیاز به نشانی Ayazastro.com منتشر شده است.
518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.