به گزارش ایرنا، ایوب ایرانی فام روز سه شنبه در آئین شکرگزاری و جشن برداشت گندم در هشترود افزود: امسال سطح زیر کشت گندم دیم در اراضی کشاورزی 360 هزار هکتار و در اراضی آبی نیز 75 هزار هکتار است و خرید گندم در 100 مرکز استان صورت می گیرد.
وی گفت: تاکنون 76 هزار تن گندم مازاد از کشاورزان خریداری شده که نسبت به سال گذشته 3.5 برابر بیشتر است.
ایرانی فام افزود: هشت درصد بهای گندم خریداری شده از کشاورزان نیز به حساب آنها واریز شده است.
فرماندار هشترود نیز در این آیین از کشاورزان خواست با اصلاح الگوی کشت و استفاده از علوم نوین کشاورزی و رعایت اصول فنی محصولات با کیفیت تری تولید کنند.
امین امینیان ایجاد صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی در این شهرستان را ضروری دانست و افزود: راه اندازی صنایع تبدیلی در بخش گندم و سیب در این شهرستان با هدف تولید و فرآوری محصولات کشاورزی می تواند به رونق اقتصادی منطقه کمک کند و دولت از سرمایه گذاران در این بخش حمایت خواهد کرد.
وی به ظرفیت کشاورزی و دامداری هشترود اشاره کرد و گفت: اعتبارات خوبی برای اشتغال زایی روستایی در این بخش در شهرستان نظر گرفته شده است.
وی گفت: دولت بیش از 1700 میلیارد ریال برای خرید گندم از کشاورزان منطقه در نظر گرفته اما متاسفانه بخش بزرگی از این اعتبار در خارج ازشهرستان سرمایه گذاری می شود.
وی حفاظت ازمنابع آبی را وظیفه همه دستگاه ها عنوان کرد و ازکشاورزان خواست الگوی مصرف آب را رعایت کنند.
وی همچنین از پرداخت به موقع مبلغ گندم های خریداری شده از کشاورزان از سوی دولت خبرداد و گفت: هیچ گونه نگرانی از این بابت وجود ندارد.
در این آئین از کشاورزان شهرستان هشترود نمونه تجلیل و دعای شکرگزاری نیز خوانده شد.
در شهرستان هشترود سالانه حدود 230 هزار تن انواع محصولات کشاورزی و باغی تولید می شود که عمده محصول تولیدی آن گندم است از این رو این شهرستان به انبار غله آذربایجان شرقی شهرت دارد.
این شهرستان با حدود 57 هزار نفر جمعیت و وسعت یک هزار و 990 کیلومتر مربع در 120 کیلومتری تبریز واقع شده و از شمال با بستان آباد، از شرق با میانه، از غرب با مراغه و از جنوب با چاراویماق همجوار است.
3077/7486
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.