معاون تولید سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: در سالجاری توانستیم با اصلاح الگوی کشاورزی، برداشت محصولات دامی و زراعی را 25 درصد افزایش دهیم.    
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، ایوب ایرانی فام در جشن برداشت گندم در هشترود خاطر نشان کرد: با حذف آیش از زمین های مزروعی،  تولید دو برابر می شود، چرا که کاشت هر ساله محصول گندم در یک زمین به خاک آسیب می زند.     
وی افزود: کشاورزان باید با حذف کشاورزی سنتی وجایگزین کردن آن با کشاورزی نوین، محصولات بازار پسند را روانه بازار کنند.     
وی ادامه داد: در سالجاری پول گندم خریداری شده از کشاورزان سر موقع به حساب هایشان واریز خواهد شد و جای هیچ گونه نگرانی از این بابت وجود ندارد.      
فرماندار هشترود نیز در این مراسم گفت: کشاورزان هشترودی فرمایشات مقام معظم رهبری را سرلوحه کارهای خود قرار دادند و با تولید 160 هزار تن گندم اوامر رهبر انقلاب را در تولید کالای ایرانی اجرایی کردند.   
امین امینیان ادامه داد: با تصویب شورای برنامه ریزی استان، مقرر شد با تخصیص اعتبارات لازم پایاب سد سهند تکمیل شده و شش هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه زیر کشت آبی برود.   
وی اضافه کرد: متاسفانه درآمد حاصل از تولید گندم در خود شهرستان هزینه نمی‌شود و برای آبادانی سایر شهرها به کار گرفته می شود اما اگر فقط 20 درصد در آمد حاصل از فروش گندم در هشترود هزینه شود بسیاری از مشکلات آبادانی و اقتصادی منطقه حل می‌شود.     
رئیس جهاد کشاورزی هشترود نیز در این مراسم اظهار کرد: سهم هشترود در خود کفایی محصول گندم در کشور بسیار زیاد است و این منطقه از زمان‌های گذشته به انبار غله کشور معروف  است.    
مجید احمدی یاد آور شد: شهرستان هشترود با دارا بودن 60 هزار هکتار زمین دیم و 1500 هکتار زمین آبی در تولید انواع گندم ها پیشتاز است و پیش بینی می‌شود امسال 160 هزار تن گندم از اراضی منطقه برداشت شود.    
وی گفت: ظرفیت سیلوهای هشترود 225 هزار تن می‌باشد وعلاوه بر ذخیره گندم هشترود؛ ظرفیت آن را دارد که گندم سایر شهرها را نیز ذخیره کند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.