عضو شورای شهر تبریز گفت: رئیس شورا با برگزاری نشست‌های خبری شرایط را برای تحلیل و نقد رسانه‌ها فراهم کند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، غلامحسین مسعودی ریحان در صحن علنی شورای شهر تبریز با انتقاد از عدم برگزاری نشست خبری برای اعضای شورا، اظهار کرد: آقای رئیس تا امروز نشست خبری با اصحاب رسانه و جلسه‌ای با حضور نخبگان شهر برگزار نکرده‌اید؛ شورای شهر به شورای شهرداری تبدیل شده و با مردم فاصله گرفته‌ایم.
وی خطاب به رئیس شورا، گفت: آقای رئیس، اگر خبرنگاری بپرسد در شورای پنجم برای احیای بافت فرسوده و حاشیه‌نشین تبریز چه کاری انجام داده‌اید، چه پاسخی دارید؟ برای مصوبات شورا نظارت دارید؟ نظارت بر عملکرد شهرداری در گرو استخدام کارشناسان در شوراست که ابزار لازم برای نظارت را نداریم.
وی با تأکید بر ضرورت توجه مضاعف شهرداری به حفظ محیط زیست، اظهار کرد: شهرداری باید برای احیای قنات‌ها و مدیریت مصرف آب با مکانیزه کردن آبیاری فضای سبز اقداماتی انجام دهد.
مسعودی ریحان با اشاره به مشکلات آلودگی هوای تبریز در زمستان، بیان کرد: موقع آلودگی با برگزاری جلسات متعدد تصمیماتی گرفته می‌شود، اما بهترین زمان ممکن برای اندیشیدن تدابیر لازم در این زمینه اکنون است تا در ماه‌های سرد دچار این بحران نشویم.
وی با اشاره به مشکلات مالی سایر شهرها، خاطرنشان کرد: خوشبختانه برای پرداخت حقوق کارکنان با مشکل جدی مواجه نیستیم، اما بدون برنامه‌ریزی برای کسب درآمد پایدار، ما هم در آینده برای پرداخت حقوق مجبور به دریافت وام می‌شویم. روش‌های کنونی و سنتی کسب درآمد راهگشای حل مشکلات شهرداری نیست.
این عضو شورای شهر تبریز با بیان اینکه اتاق فکر مشترکی بین شورا و مدیران شهرداری وجود ندارد، گفت: شکاف عمیقی بین شورا و شهرداری ایجاد شده و اعضاء تنها به دنبال پیدا کردن کاستی‌ها و نواقصات برای حمله به مدیران شهرداری و رسانه‌ای کردن آن هستند. معتقدم سوار یک کشتی شده‌ایم که با غرق شدن آن، همه‌ی ما غرق می‌شویم.
وی ادامه داد: جوانان پاک و کاربلدی در مجموعه شهرداری حضور دارند که باید از پتانسیل آن‌ها استفاده کرده و از عملکرد خوبشان تجلیل شود. متأسفانه اینجا تفاوتی بین نیروی خوب و ضعیف وجود ندارد، رئیس شورا در این مدت از کدام نیروی شهرداری تقدیر کرده است؟.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.