مجید خدابخش روز شنبه در همایش دهیاران استان افزود: بیش از یک هزار و 900 دهیاری در آذربایجان شرقی وجود دارد که نقش بسزایی در توسعه و اشتغال زایی روستاها دارند.
وی ادامه داد: مهاجرت یک امر بدیهی است و نمی توانیم جلوی آن را بگیریم ولی می توان برای کاهش آن تدابیری اندیشید.
خدابخش افزود: باید سرمایه گذاران شهرها را به سمت سرمایه گذاری در روستاها هدایت کرد تا از این طریق تولید و اشتغال در این مناطق رونق گیرد و مهاجرت نیز کاهش یابد.
وی با اشاره به ظرفیت های روستاهای آذربایجان شرقی اظهارداشت: عرضه محصولات روستایی در بازار کافی نیست ، بلکه باید با فکری خلاقانه اقدام به عرضه این محصولات کرد تا ارزش افزوده ایجاد شود.
استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: بهسازی و اجرای طرح هادی از ضروریات اولیه است ولی اینکه با منابع تزریقی چه کارهایی بتوان انجام داد از جمله نکاتی است که باید به آن توجه کرد.
وی گفت: یکی از ظرفیت های توسعه روستایی بوم گردی است که باید با تامین زیرساخت ها و بهسازی روستاهای مستعد زمینه را برای جذب گردشگر فراهم کنیم و جوانان روستایی در این بخش می توانند فعال باشند.
خدابخش افزود: براساس قانون بودجه امسال اجازه داده شده است 25 درصد اعتبارات در اختیارات شورای برنامه ریزی استان برای اشتغال از طریق کمک های فنی و اعتباری استفاده شود که می توان از آن در روستاها بهره مندشد.
به گزارش ایرنا، براساس نتایج سرشماری نفوس و مسکن سال 90 کمتر از 30 درصد از جمعیت سه میلیون و 900 هزار نفری استان آذربایجان شرقی در روستاها زندگی می کنند.
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.