استاندار آذربایجان شرقی گفت: مناطق آزاد برای ایجاد اشتغال و افزایش جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی باید از ضوابط قانونی و بروکراسی داخل کشور دور شوند.

به گزارش ایلنا، دکتر مجید خدابخش در سومین نشست کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در منطقه آزاد ارس، با تاکید بر لزوم بهره‌مندی از مزیت‌های مناطق آزاد در رونق اقتصاد استانی و ملی، گفت: فعالیت 117 واحد صنعتی در ارس موفقیت بزرگی برای استان است.

وی با بیان اینکه بیشترین فعالیت سایر مناطق آزاد در حوزه تجاری و گردشگری است، اضافه کرد: تفاوت عمده منطقه آزاد ارس با سایر مناطق، فعالیت این منطقه در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت، تولید،تجارت، گردشگری و کشاورزی است.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به اینکه تعطیلی واحدهای تولیدی و وابستگی کشور به خارج، هدف دشمن از تشدید تحریم هاست، اضافه کرد: هم اکنون جنگ اقتصادی به اوج رسیده است و تجار و تولیدکنندگان درخط مقدم این نبرد قرار دارند.

خدابخش تاکید کرد: در این جنگ اقتصادی با محتکران و سوء استفاده کنندگان برخورد جدی خواهد شد.

وی با اشاره به طرح های جدید دولت برای اشتغال عنوان کرد: امسال با اجرای قانون کارورزی فرصت استخدام و کسب مهارت آموزی فارغ التحصیلان در واحدهای تولیدی فراهم شده است.

وی در ادامه گفت: واحدهای تولیدی با تکنولوژی مدرن و اشتغال زایی مناسب در استان در حال راه اندازی بوده و نخبگان دانشگاهی در این واحدها جذب می شوند.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه واحدهای تولیدی برای ادامه حیات باید استانداردسازی کنند، گفت: بهره گیری از تکنولوژی نوین و استفاده از مواد اولیه ایرانی در تولید باید سرلوحه سرمایه گذاری ها باشد.

وی با اشاره به اینکه منطقه آزاد ارس الهام بخش توسعه است، اظهار امیدواری کرد: فضا برای بازدید میدانی دانشجویان، نخبگان، اساتید دانشگاهی و مسئولین از این منطقه آزاد فراهم شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس نیز در این نشست گفت: یکی از پیشرفته ترین سامانه های مانیتورینگ دنیا در این منطقه به کار گرفته شده است و لحظه به لحظه ورود و خروج وسایط نقلیه در محورهای مواصلاتی ارس کنترل می شود.

محسن نریمان گفت: برای تامین نرم افزاری و سخت افزاری مقابله با قاچاق هیچ مشکلی در سازمان منطقه آزاد ارس وجود ندارد.

استاندار آذربایجان‌شرقی در رأس هیاتی متشکل از اعضای کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان و با همراهی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس و فرماندار شهرستان جلفا از واحدهای تولیدی و مراکز گردشگری این منطقه بازدید کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.