.رییس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی با بیان اینکه این سازمان همچون یک دانشگاه جامع در همه حوزه ها فعالیت می‌کند، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی استان در زمینه‌های پزشکی، صنعتی و علوم انسانی فعالیت کرده و دانشگاه علمی کاربردی این سازمان نیز با برگزاری استارت‌آپ‌ها از ایده ها حمایت می‌کند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، دکتر جعفر محسنی در مراسم اختتامیه استارت‌آپ ویکند تبریز اظهار کرد: مطمئنا اکنون روحیات شرکت کننده‌ها با روز افتتاحیه استارت‌آپ فرق کرده و تجربیات‌شان افزایش یافته است.امیدوارم برگزاری چنین رویدادهایی زمینه‌سازی راه‌اندازی کسب‌و‌کار برای جوانان شود.
رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه همگی در قبال آینده کشورمان وظیفه داریم، گفت: جوانان باید با روحیه‌ی خستگی ناپذیر فردای ایران را بسازند.
وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی همواره در شرایط سخت کارهای بی‌نظیری انجام داده است، خاطرنشان کرد: زمان جنگ که کشور در تحریم بود، حدود ۵۰ دانشجو در دانشگاه تبریز دور هم جمع شده و با پشتیبانی جهاد دانشگاهی  کارگاه تولید مهمات برای رزمنده‌ها تشکیل دادند که ۲۲ نفر از این دانشجویان در بمباران این کارگاه شهید شدند.
وی با اشاره به وجود روحیه جهادی بین نیروهای جهاد دانشگاهی، گفت: پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی اکنون در زمینه‌ی سلول‌های بنیادی جایگاه بسیار خوبی در دنیا دارد، همچنین جهاد دانشگاهی که در زمان جنگ فرستنده‌های رادیویی با طول موج کم تولید می‌کرد، امروزه توانایی تولید فرستنده‌هایی با طول موج بالا و در سطح بین المللی را دارد.
محسنی ادامه داد: جنگنده‌های اف ۱۴ و اف ۵ که به دلیل مشکلاتی در برخی از قطعات زمین گیر شده بودند، توسط جهاد دانشگاهی راه افتادند.
وی بیکاری را یکی از مشکلات اساسی کشورمان دانست و افزود: جوانانی که باید پایه‌های زندگی‌شان را تقویت کرده و فردای کشورمان را بسازند، متاسفانه امروزه با مشکلات بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند.
محسنی با بیان اینکه سازمان تجاری‌سازی، فناوری و اشتغال جهاد دانشگاهی استان با حمایت از ایده‌ها برای اشتغال زایی تلاش می‌کند، اظهار کرد: برای ایجاد مشاغل خانگی نیز برنامه‌هایی مدنظر داریم.
وی افزود: مجوز ایجاد مرکز نوآوری و شکوفایی در مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی دریافت شده و برای حمایت از ایده‌ و‌ کمک به تبدیل آن به محصول تلاش خواهیم کرد.
استارت‌آپ ویکند تبریز با همکاری استارت‌آپ های موفق و سازمان جهاددانشگاهی استان و همچنین حمایت مرکز تجاری‌سازی فناوری و اشتغال فارغ‌التحصیلان جهاد دانشگاهی به مدت سه روز از ۱۳ الی ۱۵ تیرماه سالجاری در فرهنگسرای دکتر مبین تبریز برگزار‌ شد.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.