به گزارش روز جمعه ایرنا، رضا مجیدپور در گفت ‌و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه اطلاعیه‌های جوی هواشناسی کشور حاکی از افزایش شدید دما در تابستان سال جاری است، افزود: این امر موجب افزایش مصرف برق در تبریز نیز خواهد شد و از نظر فنی شبکه توزیع پاسخگوی این اضافه بار نیست و از مشترکین درخواست می‌کنیم در مصرف برق صرفه جویی کنند.
وی با بیان اینکه به احتمال زیاد پیک مصرف برق در روزهای آتی نسبت به روزهای مشابه سال گذشته، افزایش یابد، اظهار داشت: بر همین اساس روزها از ساعت 12 الی 18 شاهد اوج مصرف برق هستیم که نیازمند همکاری مستمر مردم و سازمان‌ها در رعایت الگوی مصرف برق جهت تأمین برق پایدار هستیم.
مجیدپور با اشاره به قطعی برق استان در روزهای اخیر خاطرنشان کرد: خاموشی به علت کاهش بارش و به تبع آن، کاهش تولید10 هزار مگاواتی نیروگاه‌های برق آبی در خوزستان است که امسال در مدار نیستند.
وی با بیان اینکه در کشور با کمبود تولید مواجه هستیم و برای قطع نشدن شبکه، خاموشی بین استان‌ها توزیع می‌شود، افزود: این توزیع خاموشی، با پیک بار استان تعیین می‌شود، لذا دما تا زمانی که بالا باشد، خاموشی‌ها هم وجود دارد.
مجیدپور در مورد انتشار تقویم خاموشی برای اطلاع مردم و اتخاذ پیش بینی لازم برای ساعات خاموشی، اظهار داشت: بر اساس ساعات پیک مصرف، برنامه خاموشی توسط شرکت توزیع برق آذربایجان نوشته شده ولی در صورت ابلاغ مجوز انتشار، از فردا می‌توانیم تقویم خاموشی را منتشر کنیم تا مردم بر اساس آن برنامه ریزی کنند.
وی در مورد خاموشی برق صنایع هم گفت: با صنایع هم توافقاتی داشتیم تا تعطیلات خود را جابجا کرده و یا ساعت شیفت‌ها را به ساعات غیر پیک مصرف منتقل کنند لذا صنایعی که با وزارت نیرو همکاری کنند حداقل خاموشی را خواهند داشت.
وی با اشاره به اینکه حدود 35 درصد از برق مصرفی آذربایجان شرقی در حوزه صنعتی است ولی در شهرستان‌ها اغلب مصارف به صورت خانگی است،افزود: در صورت بالا رفتن بیش از توانایی شبکه توزیع، خاموشی در صنایع هم اجتناب ناپذیر است.
مجید پور تولید و مصرف برق استان را متوازن دانست و گفت: چون شبکه تولید و توزیع ما در کشور به صورت سراسری و پیوسته است، تولید برق استان‌های شمال غرب هم در شبکه سراسری توزیع می‌شود، لذا با توجه به اینکه در کشور کمبود برق داریم، خاموشی برای حفظ شبکه سراسری توزیع برق اجتناب ناپذیر است.
وی در مورد واردات برق از کشورهای همسایه برای جبران کم باری برق نیز گفت: از دو کشور ارمنستان و آذربایجان واردات برق داریم و در زمان‌های پیک مصرف زمستانی نیز ایران با این کشورها برق مبادله می‌کند.
مجیدپور خواستار استفاده از لوازم برقی دارای علامت استاندارد و بر چسب انرژی شد و افزود: از عموم شهروندان، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی می‌خواهیم با عدم استفاده از لوازم برقی پر مصرف نظیر اتو، جارو برقی، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی، سماور برقی در ساعات اوج مصرف، جهت پایداری شبکه و تأمین مستمر برق همکاری کنند.
6132/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.