به گزارش ایرنا، حمید شکری روز چهارشنبه در نشست بررسی احداث پردیس سینمایی مراغه افزود: احداث این مجموعه می تواند در جذب گردشگری فرهنگی از شهرهای اطراف و توسعه فرهنگی شهرستان موثر باشد.
وی به توجیه اقتصادی و بحث اشتغال زایی این مجموعه نیز اشاره کرد و افزود: در تلاشیم زمینه های همکاری دولت در قالب اعتبارات فرهنگی از سوی حوزه هنری را بررسی و همکاری های لازم را با شهرداری و شورای اسلامی مراغه در این خصوص داشته باشیم.
شکری افزود: ورود و جذب سرمایه گذار و بخش خصوصی در احداث این مجموعه فرهنگی ، تجاری و تفریحی نیز می تواند راهگشای توسعه هنری در منطقه باشد.
معاون حوزه هنری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: با توجه به ظرفیت های موجود مراغه در حوزه فرهنگی و هنری احداث این پردیس درشهرستان در اولویت کاری این حوزه بوده و با احداث این مجموعه می توان قدم های مثبتی در زمینه توسعه فرهنگی ، هنری و گردشگری شهرستان برداشت.
جواد خازنی اضافه کرد: نگاه فرهنگی و دغدغه شهری از سوی مسئولان و شورای اسلامی شهر می تواند در توسعه و پیشبرد فرهنگ و تعالی آن موثر واقع شود.
وی به تصمیم گیری های انجام شده در این خصوص نیز اشاره کرد و افزود: از سال 94 این پروژه عملیاتی شده و در راستای تصمیم گیری های قبلی ادامه پروژه انجام می شود.
وی اضافه کرد: بر اساس جلسات و صورت جلسه های تنظیم شده با روسای حوزه هنری کشور و همچنین ظرفیت ها و سرمایه گذاری های موجود در شهرستان شاهد این اتفاق فرهنگی هنری در مراغه خواهیم بود.
وی افزود: تسریع در انجام عملیات ساخت این پردیس موجب می شود که به نتیجه مطلوبی در این زمینه در شهرستان برسیم.
شهردار مراغه نیز در این نشست گفت: این پردیس سینمایی با زیر بنای هشت هزار و 500 مترمربع در پنج طبقه و با هزینه کرد 170 میلیارد ریال احداث می شود.
محمدرضا احمدی افزود: این مجموعه با امکانات مختلف خدماتی و فرهنگی از جمله سالن سینما، تفریحی سرگرمی شامل هایپر مارکت فرهنگی، گالری، شهربازی و همچنین قسمت تجاری ، طبقه زیر زمین شامل تاسیسات و پارکینگ و مکان های ترویج فرهنگ و هنر سبک زندگی اسلامی احداث می شود.
وی گفت: این پردیس با مشارکت حوزه هنری و شهرداری مراغه اجرا می شود.
احمدی اضافه کرد: مجموعه مدیریت شهری مراغه نیز در راستای ارتقای زیرساخت های فرهنگی و هنری، در احداث این پردیس اقدام به ارائه تسهیلات ویژه برای این مجموعه از جمله ارائه پروانه ساخت و مجوزهای لازم برای اجرای آن به صورت رایگان کرده است.
در حال حاضر تنها یک سالن سینما در داخل مجموعه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه فعال است در حالیکه در گذشته نه چندان دور پنج سینما در این شهرستان فعال بود.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.