عضو شورای تبریز گفت: علی رغم این‌که تبریز شهر تاریخی کشور است ولی متاسفانه در معرفی تبریز به گردشگران داخلی غفلت کرده‌ایم. 
 به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، فریدون بابایی اقدم در نشست خبری "مسابقه بزرگ سیمولتانه بین المللی" با بیان این‌که سیاست اصلی شورا حمایت از ورزش‌های همگانی و ورزش محلات است، افزود: طی چند سال گذشته شورا نیز در حوزه‌ی ورزش کم هزینه نکرده است، در این راستا تمامی زمین‌های خاکی را به چمن مصنوعی تبدیل کرده‌ایم و احداث سالن های ورزشی نیز در ردیف بودجه عمرانی شهرداری نیز مطرح شده است، ولی ورزش قهرمانی همواره مورد انتقاد شورای شهر بوده و این مسابقه نیز مورد انتقاد قرار گرفت.   وی با بیان این‌که بخش عمده‌ی هزینه مسابقه بین المللی سیمولتانه توسط اسپانسر‌ها و بخشی نیز از طریق بودجه‌ی رویداد تبریز 2018 تامین شده است، گفت: سال جاری 25 میلیارد تومان ردیف بودجه برای برگزاری برنامه‌های مراسم تبریز 2018 قرار داده‌ایم.
بابایی اقدم خواستار معرفی  تبریز 2018  در برنامه‌ی خندوانه شد و گفت: متاسفانه در معرفی تبریز به گردشگران داخلی غفلت کرده‌ایم، علی رغم این‌که تبریز شهر تاریخی کشور است ولی وضعیت مطلوبی در جذب گردشگر ندارد.
«غلامحسین‌ مسعودی ریحان» عضو دیگر شورای شهر تبریز نیز در این نشست با بیان این‌که ما برای ارتقای فرهنگ و توسعه‌ی جامعه باید زیرساخت های لازم را فراهم کنیم، افزود: برگزاری مسابقه‌ی بزرگ شطرنج در تبریز اقدامی ابتکاری بوده که در آن برای ورزشکاران از سنین مختلف فرصت شکوفایی فراهم شده است. معتقدم هر کودک شش ساله در این مسابقه می‌تواند روزی همانند شطرنج باز بزرگ جهان کارپوف شود به همین دلیل برای رشد و توسعه جامعه از لحاظ فکر  و ورزش باید هزینه کنیم. 
 وی ادامه داد: متاسفانه ورزش در کشور ما طبقاتی شده است چرا که امروزه هر فرد برای ورزشکار شدن در کشور باید هزینه کند.     وی با بیان این‌که برای برگزاری مسابقه ی شطرنج مردم هزینه‌ای پرداخت نکردند، گفت: رسیدگی به مسائل ورزشی و اجتماعی و ارتقای فرهنگ از وظایف شهرداری محسوب می‌شود، توسعه یافتگی جامعه در گرو توسعه یافتگی مردم است که برای این توسعه باید هزینه شود. 
مسعودی ریحان با بیان این‌که برگزاری مسابقه‌ی بین المللی شطرنج می‌تواند در معرفی  تبریز موثر واقع می‌شود، افزود: معتقدم تبریز از لحاظ جاذبه‌های گردشگری بی نظیر است ولی آنگونه که باید معرفی می‌شد، معرفی نشده است. 
وی بیان کرد: ما باید تا پایان شورای پنجم تبریز را با موزه‌ها و خانه‌های تاریخی به شهر موزه تبدیل کنیم. 
 «مهرداد پهلوان زاده»، رئیس فدارسیون شطرنج کشور در این نشست، با بیان این‌که برگزاری این مسابقه فرصتی برای شناسایی قهرمانان آینده‌ی شطرنج است، گفت: تبریز در سال 2014 نیز میزبان جام ملت های آسیا بود و امروز نیز شاهد برگزاری مسابقه بین المللی شطرنج در این شهر هستیم، امیدوارم چنین فعالیت‌هایی در سایر استان‌های کشور نیز برگزار شود. 
«علیرضا رحیمی»، مدیر عامل سازمان ورزش شهرداری تبریز نیز در این نشست با بیان این‌که ورزش ابزاری مناسب برای جذب گردشگر محسوب می‌شود، افزود: با توجه به تفاوت‌ فرهنگ میان کشورها، توجه به توریسم ورزشی در این راستا حائز اهمیت است.
وی با بیان این‌که برگزاری مسابقه بین المللی شطرنج در تبریز جزو برنامه ‌های مصوب تبریز ۲۰۱۸ است، افزود: این مسابقه توسط شهرداری و سازمان ورزش اجرا شده و معتقدم هر هزینه ای هم در این برنامه شود، برای خود مردم بوده است. 
وی از برگزاری مسابقه ی قهرمانی رزمی جهان در تبریز خبر داد و گفت: در این مسابقه بهترین های رزمی پنج قاره با اعضای تیم ملی کشور در آخر مرداد ماه سال جاری مسابقه می‌دهند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.