مدیر جهادکشاورزی شهرستان ورزقان از آغاز برداشت گل محمدی در باغات ورزقان خبر داد.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، علی علیمحمدی با بیان این مطلب اظهار کرد: گل محمدی به دلیل دارا بودن ویژگی‎هایی مانند تحمل کم آبی و داشتن خاصیت دارویی یکی از مناسب‌ترین گونه‌های قابل کشت در شهرستان است که جزو سیاست‌های جهادکشاورزی به منظور اصلاح الگوی کشت در زمینه باغداری به شمار می‎آید.
 
وی افزود: اجرای این طرح‌ها باعث تثبیت آب، جلوگیری از فرسایش خاک و تغذیه چشمه‎های پایین می‌شود که این امر نیز تاثیر زیادی در امر اشتغال و افزایش درآمد روستائیان دارد.
 
وی اضافه کرد: پرورش گل محمدی در سال زراعی 97-96 نسبت به سال‎های پیشین در شهرستان ورزقان، افزایش قابل ملاحظه‎ای داشته است، گل‎ها باید حداکثر تا ساعت 10 صبح چیده شده و زمانی برداشت شوند که هنوز شبنم آن‎ها خشک نشده باشد، چرا که این شیوه چیدن باعث افزایش اسانس می‌شود، با گذشت زمان و در انتهای فصل برداشت، مقدار و کیفیت محصول برداشتی کاهش پیدا می‎کند.
 
علیمحمدی سطح زیرکشت گل محمدی را در شهرستان ورزقان را 32 هکتار اعلام کرد و گفت: با تولید سه تن در واحد سطح، میزان تولید این شهرستان 96 تن است. 
  Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman","serif"; mso-bidi-language:FA;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.