مرتضی آبدار روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه نمایشگاه مزبور با عنوان ' تبریز2018 ' روز 12 تیرماه جاری در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تبریز با محوریت معرفی، عرضه و حمایت از هنرهای دستی و سنتی هنرمندان ایرانی آغاز به کار می کند، افزود: در این نمایشگاه که هشتمین دوره از نمایشگاه ملی صنایع‌ دستی تبریز محسوب می ‌شود، هنرمندانی از سراسر کشور و سه کشور جمهوری آذربایجان، ازبکستان و عمان به ارائه هنرهای سنتی و دستی خود خواهند پرداخت.
وی از حضور فعال گروه ها و تشکل های مردم نهاد، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در این دوره از نمایشگاه صنایع دستی به شکل ویژه خبر داد.
آبدار اظهار داشت: این نمایشگاه علاوه بر فراهم آوردن زمینه رونق و ترویج صنایع دستی می تواند ظرفیتی برای معرفی رویداد گردشگری تبریز 2018 برای میهمانان و حاضرین در این نمایشگاه باشد.
وی ادامه داد: نمایشگاه بین المللی صنایع دستی «تبریز 2018» از 12 تا 16 تیر جاری همه روزه از ساعت 16 الی 22 در سالن امیرکبیر محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تبریز برپاست.
به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی با برخورداری از مجموعه زیبا و بدیع از انواع گوناگون صنایع دستی، قطب مهم و محوری این حوزه در کشور به شمار می رود که می تواند یکی از عوامل و زیربناهای توسعه گردشگری ایران و آذربایجان باشد.
این استان با کسب 26 نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی رتبه دوم کشوری را دارد و هم اکنون 11 هزار نفر از جمعیت آذربایجان شرقی در این حوزه فعالیت دارند.
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.