محسن نریمان روز پنجشنبه در اختتامیه شانزدهمین نشست معاونین و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور که به میزبانی ارس برگزار شد، با بیان اینکه عده ای شبانه روز تلاش می کنند مناطق آزاد را به سمت بروکراسی و مشکلات سرزمین اصلی کشیده و مانع از اهداف توسعه محور این مناطق برای کمک به اقتصاد ملی شوند، افزود: به مدیران عامل مناطق آزاد برای عبور از بحران اقتصادی کشور اعتماد کنید.
وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به اهداف نهایی در مناطق آزاد، راه طولانی در پیش داریم، گفت: برای رسیدن به این هدف نیاز داریم تا به راهکارهای ارائه شده در این مناطق اعتماد کنیم.
وی خاطرنشان کرد: مشکل مناطق آزاد سنگ اندازی عده ای سودجو برای انحراف از اهداف است اما اگر بر اهداف خود پافشاری کنیم، آینده بسیار خوبی در انتظار ایران خواهد بود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس همچنین گفت: با توسعه گردشگری می توانیم به توسعه صنعتی برسیم و به این منظور باید جذب گردشگر و کسب درآمد از گردشگری را بومی و درون زا کنیم.
نریمان افزود: صنعت گردشگری بهترین مزیت برای برندسازی در کشور است و مناطق آزاد نیز می توانند از این مزیت استفاده کنند.
وی تاکید کرد: با الگوگیری از کشورهای موفق در صنعت گردشگری همچون ترکیه که درآمدی بالاتر از فروش نفت ایران دارند، می توانیم این صنعت را در کشور نهادینه کنیم.
رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به اینکه این منطقه یکه تاز صنعت و تولید در بین مناطق آزاد ایران است، خاطرنشان کرد: پیشتازی در عرصه صنعت باعث نشده است که از ظرفیت های گردشگری برای رونق اشتغال، معیشت و افزایش درآمد غافل شویم.
وی در پایان افزود: ایرانی کردن صنعت گردشگری کشور و یافتن روش های کسب درآمد از این صنعت، باید در مناطق آزاد بررسی شود.
شانزدهمین نشست معاونین و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور از روز سه شنبه 5 تیر 97 در منطقه آزاد ارس آغاز شد.
3071/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.