سعید رضا جندقیان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه آیین نامه استخدامی دهیاران اصلاح و به امضای وزیر کشور رسیده است، گفت: این آیین نامه به معاون اول رییس جمهوری ارسال شده و در صورت ابلاغ خبرهای خوبی در راه است.
وی در ارتباط با امنیت شغلی دهیاران اظهار داشت: در این خصوص آیین نامه حقوق و دستمزد دهیاران اصلاح و متناسب با طبقه، سال، عملکرد و سنوات پرداخت می شود، همچنین آیین نامه اجرایی برای عملکرد دهیاران نیز اصلاح شده است.
وی با بیان اینکه در حوزه گردشگری روستایی اعتبارات به روستاهای هدف گردشگری متمرکز شده است، افزود: در کل کشور 500 روستای هدف گردشگری شناسایی شده که در سال گذشته برای هر روستا 100 میلیون تومان اعتبار تخصیص یافت.
جندقیان با اشاره به اینکه تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال جاری انتخاب شده است، ادامه داد: در آذربایجان شرقی حدود 12 روستای هدف گردشگری شناسایی شده که برای زیرساخت های گردشگری آنها اعتبارات لازم تخصیص یافته است.
معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با اشاره به اینکه رویکرد دولت، تقویت دهیاری هاست گفت: با توجه به اینکه منابع ما بیشتر منابع ارزش افزوده مالیاتی است نزدیک به 75 درصد اعتبارات این بخش تحقق یافته است.
وی در خصوص ورشکستگی شهرداری ها گفت: منظور از ورشکستگی نه از منظر اقتصادی، بلکه سیستمی است، اکثر درآمد شهرداری ها به پرداخت حقوق کارمندان هزینه می شود و نهاد شهرداری برای توسعه شهری ناچار است از منابع مردمی و عوارض و سایر منابع کمک بگیرد.
جندقیان اظهار داشت: با توجه به تحلیل هایی که انجام شده و تعدیل نیرویی که در شهردای ها خواهیم داشت در آینده نزدیک خبرهای خوشی را خواهیم داشت.
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.