به گزارش ایرنا، آیت الله محمدتقی پورمحمدی روز جمعه در خطبه های نماز عید فطر مراغه افزود: با پایان یک ماه عبادت و روزه داری، زکات فطریه در روز عید بر مسلمانان همانند روزه و نماز واجب شده و باید ادا شود.
وی اضافه کرد: زکات به عنوان عملی صالح کمک به مستمندان و نیازمندان جامعه اسلامی و عبادتی ارزشمند در نزد پروردگار بوده و باید به آن اهتمام شود.
وی همچنین با تاکید بر اطاعت از ولایت گفت: وظیفه آحاد مردم و مسئولان تبعیت از رهبری به عنوان نائب برحق امام معصوم (ع) در جامعه اسلامی است.
چورمحمدی افزود: مسئولان و مردم باید از فرامین و منویات رهبر انقلاب در مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی داخلی و خارجی پیروی کنند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر حمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
**
امام جمعه عجب شیر نیز در خطبه های نماز فطر این شهرستان گفت: نماز عید فطر نماد تعبد، همبستگی و اتحاد امت جامعه اسلامی و شکر به درگاه خداوند بابت توفیق عبادت و بندگی در ماه مبارک رمضان است.
حجت ‌الاسلام محمود شربیانی افزود: پیام نماز عید فطر اتحاد بین مسلمانان بوده و به دشمنان اعلام می کند که هرگز نمی توانند بین مسلمانان تفرقه و جدایی بیندازند.
امام جمعه عجب شیر یادآور شد: مردم به شکرانه توفیق برای غلبه بر نفس خود و خویشتن داری از خوردن و آشامیدن در طول ماه مبارک رمضان، عید فطر را جشن می ‌گیرند.
حجت الاسلام شربیانی با بیان اینکه با پرداخت زکات فطریه اعمال ماه رمضان را تکمیل می کنیم، ادامه داد: باید پاکی و تقوا ماه رمضان را برای همیشه نگه داریم.
وی صله ارحام و برقراری ارتباط با خویشاوندان را از اعمال موکد در روز عید سعید فطر خواند و گفت: این عمل از آموزه‎های دینی بوده که بسیار تاکید شده است.
حجت الاسلام شربیانی خاطرنشان کرد: افرادی که توکل الهی دارند و تکیه آنان در تمام زمینه ها خداوند متعال باشد، در سختی ها آرامش می یابند و راه های رسیدن به خوبی ها برایشان هموار خواهد شد.
3077/7485/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.