به گزارش ایرنا، فرماندار هریس روز یکشنبه در جلسه شورای ترافیک این شهرستان، نبود تاکسی را معضلی برای شهروندان هریسی دانست و اظهار داشت: شاید بعید به نظر آید که این شهرستان با این وسعت فاقد حتی یک دستگاه تاکسی باشد.
علی محمودی افزود: هریس با ادارات پراکنده در تمام نقاط شهر و با داشتن دانشگاه آزاد و پیام نور یک دستگاه تاکسی درون شهری ندارد و مردم این شهر به ویژه دانشجویان با هزاران مشکل روبرو هستند.
وی ادامه داد: بسیاری از مردان و زنان کهنسال برای مراجعه به یک اداره باید چند ساعت با پای پیاده و لنگ‌ لنگان طی مسافت کنند یا کرایه آژانس بپردازند، در صورتی که اگر در شهر تاکسی وجود داشته باشد تا حدی از مشکلات مردم کاسته می‌ شود.
محمودی از تحویل تعداد 17 دستگاه خودروی سواری بین شهری طی سال گذشته به متقاضیان و درخواست تعدادی دیگر در راستای ساماندهی خودروهای مسافربری برون شهری در سالجاری خبر داد.
وی در عین حال از ساماندهی نشدن سواری های بین شهری در میدان شهید مومنی هریس که گره ترافیکی و نارضایتی اهالی و مسافران را به دنبال داشته است، انتقاد کرد.
وی از نبود پایانه مسافربری و نیز ثبت نشدن دفترچه و ساعت زنی رانندگان برون شهری در محور هریس - تبریز گلایه کرد و پیگیری و اقدام اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان در ایجاد پایانه مسافربری در این شهرستان را خواستار شد.
محمودی، تهیه برنامه های فرهنگی از سوی مراکز فرهنگی از جمله صدا وسیما در جهت ارتقای دانش ترافیکی و رانندگی، احترام به قوانین و آموزش امداد در سوانح جاده ای را ضروری دانست.
وی، تامین روشنایی ورودی های اصلی شهرستان به ویژه سه راهی هریس و سه راهی شیخ رجب به بخشایش و سه راهی ینگجه را با توجه به اقلیم خاص منطقه در این محورها، از اولویت های شورای ترافیک شهرستان برشمرد و از اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خواست نسبت به خرید کنتور برق و نصب چراغ های روشنایی اقدام کند.
شهرستان هریس با جمعیت 70 هزار نفری با دو بخش، پنج شهر، شش دهستان و بیش از 90 پارچه روستا در فاصله 103 کیلومتری شرق تبریز واقع است.
3038/7227/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.