به گزارش ایرنا، حمید شکری روز یکشنبه در نشست حامیان و خیران دانشگاه مراغه افزود: با توجه به فعالیت 30 سازمان مردم نهاد در این شهرستان در امور خیریه، حمایت خیران از توسعه آموزشی موجب رشد علمی نسل جوان جامعه خواهد شد.
وی ادامه داد: دانشگاه مراغه به عنوان یکی از قطب های علمی و دانشگاه های موفق علمی منطقه، نیازمند توسعه همه جانبه زیرساخت های آموزشی و تحقیقاتی است.
وی اضافه کرد: برای این منظور، دستگاه های اجرایی و دولتی این شهرستان آماده همکاری برای تامین زیرساخت ها و فضاهای مورد نیاز برای توسعه این مرکز علمی و آموزشی است.
وی گفت: تلاش در راستای ارتقای سطح علمی با توسعه زیرساخت های مناسب برای این منظور با تخصیص اعتبارات ملی ممکن خواهد بود.
رئیس دانشگاه مراغه نیز در این نشست با بیا اینکه این دانشگاه با سه هزار و 200 دانشجو و 150 هیات علمی از ظرفیت بالای علمی و تحقیقاتی در منطقه برخوردار است گفت: این مرکز آموزش عالی در بین 138 دانشگاه کشور موفق به کسب رتبه چهلم از نظر رتبه بندی علمی شده است.
لطف اللهی افزود: رشد شاخص های آموزشی، توسعه امکانات و زیرساخت های علمی و پژوهشی و نیز روابط مناسب در عرصه بین المللی از دلایل موفقیت های علمی این دانشگاه بوده است.
وی با اشاره به برخی از طرح های عمرانی در دست اجرا در این دانشگاه ادامه داد: هم اکنون ساختمان علوم پایه با 65 درصد، کتابخانه مرکزی با 84 درصد و گلخانه تحقیقاتی نیز با 65 درصد در حال اجرا هستند.
وی اضافه کرد: ساختمان دانشکده فنی و مهندسی نیز با 15 هزار متر مربع و 50 میلیارد ریال هزینه و نیز سالن و مجتمع همایش های بین المللی با 10 هزار متر مربع زیربنا نیز به زودی و با مشارکت خیران و اعتبارات ملی احداث خواهد شد.
لطف اللهی گفت: باغ گیاه شناسی با 17 هزار و 150 متر مربع مساحت، مجموعه خوابگاهی با ظرفیت بیش از 548 دانشجو و ساختمان آزمایشگاه مرکزی با سه هزار متر مربع از جمله طرح های آتی این دانشگاه است.
وی افزود: با وجود توسعه مناسب فضاهای آموزشی در این دانشگاه و اجرای طرح های عمرانی، این دانشگاه برای ارتقای سطح کمی و کیفی نیازمند تامین زمین برای این منظور است.
وی اضافه کرد: حمایت دستگاه های اجرایی و خدمات رسان در کنار خیران، می تواند نقش مهمی در تامین زیرساخت های این مرکز علمی و دانشگاهی باشد.
حدود سه هزار و 233 دانشجوی دختر و پسر در سه رشته دکتری، 26 رشته کارشناسی ارشد، 18 رشته کارشناسی پیوسته، دو رشته کارشناسی ناپیوسته و یک رشته کاردانی در دانشگاه مراغه تحصیل می کنند.
این دانشگاه دارای چهار دانشکده علوم پایه، کشاورزی، علوم انسانی و فنی و مهندسی است.
دانشگاه مراغه از سال 1370 با عنوان آموزشکده کشاورزی کار خود را آغاز کرد و در سال 91 به دانشگاه ارتقا یافته است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.