به گزارش ایرنا،29 سال از پرواز روح بلند امام به سوی معبود می گذرد؛ از نظر زمانی شاید زمان کمی نباشد اما هنوز عاشقان راه و نامش سوگوار نبودنش هستند و هر سال در سالگرد رحلتش و بویژه در مناسبت های حساس نبودش حس می شود.
گویی همین دیروز بود که گوینده معروف خبر در اولین ساعات صبحگاه 14 خرداد 1368 خبر عروج امام را به اطلاع مردم ایران رساند؛ بهت و اندوه سراسر کشور را فرا گرفت؛ موج خبر چنان وسیع بود که بلافاصله در صدر اخبار جهان نیز قرار گرفت؛ امام تنها رهبر سیاسی و معنوی ایرانیان نبود، بلکه پدر معنوی محرومان و مستضعفان اقصی نقاط جهان نیز محسوب می شد.
اماما! هنوز هم در سوگت عزاداریم، تو پدر فرزندان شهید و حامی یتیمان بودی، با رفتنت فرزندان شهدا دوباره عزادار شدند.
با رفتنت مادران شهید دوباره داغدار شدند؛ تو رفتی و عاشقانت سینه ها چاک کردند، کاش بودی و می دیدی که چگونه عاشقانت اجازه فرود هلی کوپتر را نمی دادند، وداع با تو چنان برایشان سخت بود که اگر حرمت واجبات دینی نبود هرگز اجازه جدایی با تو را نمی دادند.
مردم استان 3.8 میلیون نفری آذربایجان شرقی در شهرها و روستاها، امروز نیز همانند سال های قبل در سالگرد امام امت سوگوارند و نشانه های این بزرگداشت یاد و نام بنیانگذار کبیر انقلاب را می توان در خیابان ها، مساجد و سردر ادارات و نهادهای دولتی به خوبی مشاهده کرد.
امام راحل در طول حیات پربرکت خود احیاگر تفکر و ارزش های اسلامی در دنیا و پایه گذار حکومت اسلامی مبتنی بر ارزش ها و تفکر ناب اسلامی در کشور است.
امام خمینی (ره) با شکل دهی و رهبری انقلاب اسلامی، پیام و تفکر اسلامی را در منطقه و جهان فراگیر کرد و با بهره گیری از تفکر شیعی و اسلامی، ایستادگی در برابر استکبار و طاغوت را به همه ملت های آزادیخواه جهان آموخت.
رحلت امام خمینی (ره) و فقدان این شخصیت بزرگ، ضایعه ای عظیم برای ملت ایران بود که با رهبری داهیانه خلف صالح ایشان، حضرت آیت الله خامنه ای، شاهد اقتدار و پیشرفت روزافزون ایران اسلامی شدیم.
رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به عنوان ناخدای کشتی انقلاب، چراغ راه ادامه دهندگان راه امام راحل (ره) و راهگشای تمام مسایل و مشکلات پیش رو است.
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.