فرشاد رستمی روز یکشنبه در جلسه کمیته میراث فرهنگی شهرستان ملکان، لازمه توسعه گردشگری را عزم ملی دانست و افزود: با شعار دادن این امر محقق نمی شود و باید برای تحقق ان به سمت رویدادسازی و مشوق سازی برای جذب گردشگر در نقاط مختلف استان برویم.
وی از رشد چشم گیر اقامت در هتل ها و مراکز اقامتی استان در نوروز خبر داد و اظهار کرد: با اعمال تخفیف 50 درصدی در راستای برنامه های رویداد بزرگ تبریز 2018 ، اقامت در هتل های آذربایجان شرقی از 45 درصد در نوروز سال 96 به 80 درصد در نوروز 97 افزایش یافت.
رستمی ادامه داد: در نوروز 97 میزان سفر ایرانیان به استان 40 درصد و مسافرت اتباع خارجی 17 درصد رشد داشت.
وی، از چاپ کتابچه نقشه و معرفی شهرستان های استان به طور مستقل برای اولین بار خبر داد و گفت: سامانه ویزیت ایران و تبریز 2018 نیز به منظور معرفی قابلیت های استان در راستای رویداد تبریز 2018 راه اندازی شده است.
رستمی با اشاره به ظرفیت های بسیار وسیع هر یک از شهرستان های آذربایجان شرقی برای توسعه صنعت گردشگری، ملکان را با داشتن 200 اثر تاریخی و گردشگری یکی از مناطق گردشگر پذیر استان توصیف و از آغاز کاوش های قلعه بختک شهر لیلان خبر داد و گفت: با ایجاد پایگاه ملی و موزه قلعه بختک لیلان زمینه حضور بیشتر گردشگر در این محل فراهم خواهد شد.
وی از تاخیر در احداث ساختمان موزه و اطلاع رسانی شهرستان ملکان انتقاد کرد و کمبود اعتبارات دولتی را باعث متوقف شدن عملیات این پروژه دانست.
رستمی افزود: مبلغ 5 میلیارد ریال جهت اتمام این ساختمان نیاز است که از دستگاه های دولتی و به خصوص شهرداری های این شهرستان تقاضا داریم در جهت اتمام و بهره برداری این ساختمان به کمک میراث فرهنگی ملکان بشتابند.
وی با اشاره به وجود 11 هزار هکتار باغات انگور و قلعه بختک لیلان، از نبود تابلوهای معرفی پتانسیل و آثار تاریخی و محصولات و صنایع دستی شهرستان ملکان در طول جاده ترانزیتی انتقاد کرد و گفت: با توجه به قرار گرفتن شهرستان ملکان در ورودی و خروجی استان های آذربایجان شرقی و غربی و کردستان نصب تابلوهای راهنمایی جهت جذب گردشگر ضروری است.
رستمی افزود: متاسفانه به علت ضعف استان و شهرستان ملکان، جاذبه های این منطقه تاکنون در سطح استان و کشور به خوبی معرفی نشده اند و این نشان از ضعف عملکرد استان و شهرستان دارد.
وی با اشاره به وجود مزارع گندم و تاکستان های وسیع در شهرستان ملکان، برگزاری تورهای خبری و عکاسی جهت معرفی توانمندی های منطقه را موثر خواند.
به گزارش ایرنا، فرماندار ملکان نیز در این جلسه از برگزاری پنجمین جشنواره انگور و چهارمین جشنواره دوشاب به صورت کشوری در شهرستان ملکان خبر داد و گفت: این جشنواره در ماه های شهریور و مهرماه برگزار خواهد شد.
محمدباقر خانی همچنین از برگزاری جشنواره برداشت گندم برای اولین بار در شهرستان ملکان خبر داد و افزود: پیش بینی می شود حدود 50 هزار تن گندم از مزارع شهرستان ملکان برداشت شود.
شهرستان ملکان با جمعیت 100 هزار نفر در فاصله 146 کیلومتری جنوب غربی مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.