معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز از برگزاری 300 عنوان برنامه فرهنگی در ایام ماه مبارک رمضان توسط شهرداری تبریز خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، حجت الاسلام احمد حمیدی در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه در شش ماهه دوم سال گذشته یک هزار و 598 برنامه فرهنگی توسط شهرداری تبریز برگزار شده، اظهار کرد: برنامه های فرهنگی مختلف از جمله برنامه های دینی، مذهبی، ملی، انقلابی، اتوبوس شادی، سلامت، نمایشگاه و سایر برنامه های فرهنگی برای بیش از 553 هزار شهروند تبریزی برگزار شده است.
وی افزود: شهرداری تبریز سال گذشته توانسته از بین 28 نهاد "غنی سازی اوقات فراغت"، به عنوان نهاد نخست فرهنگی این کلانشهر معرفی شود که این موفقیت با تلاش همکاران معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز و با حمایت و سیاست گذاری شهردار تبریز و کمیسیون فرهنگی شورای شهر تبریز تحقق یافته است.
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز با بیان اینکه سال گذشته شهرداری تبریز توانسته در حوزه قرآنی به 22 هزار نفر شهروند تبریزی آموزش قرآن ارائه کند، افزود: در مجموعه شهرداری تبریز 120 نفر حافظ قرآن تربیت شده که از این تعداد 28 نفر حافظ کل قرآن هستند که 102 نفر مربی قرآنی، موضوعات قرآنی را آموزش می دهند.
وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به طرح «شهر خدا، شهر مهربانی» در ایام ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در 22 محور مختلف بیش از 300 عنوان برنامه فرهنگی در ایام ماه مبارک رمضان توسط شهرداری تبریز برگزار می شود که این برنامه ها شامل جلسات تفسیر قرآن در 60 نقطه شهر، شبی با قرآن در 20 مسجد شبانه روزی، کرسی تلاوت قرآن، جلسات جزخوانی در 27 محل شهر و 10 نمایشگاه مهر آفتاب به مناسبت رحلت حضرت امام خمینی (ره) برگزار می شود.
حجت الاسلام حمیدی همچنین ادامه داد: در 10 نقطه شهر به مناسبت شب 15 رمضان برنامه های شاد با محوریت مهر و مهربانی برگزار می شود و همچنین در شب رحلت حضرت خدیجه کبری (س) نیز آیین سوگ بانوی مهر در هفت پارک بانوان سطح شهر تبریز برگزار خواهد شد.
وی همچنین به برپایی 10 خیمه معرفت در پارک های سطح شهر خبر داد و گفت: از این تعداد پنج خیمه معرفت توسط شهرداری و پنج خیمه معرفت توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با حضور مبلغان اعزامی از قم برپا خواهد شد.
معاون فرهنگی اجتماعی در ادامه با بیان اینکه به فرقه های خاص مذهبی و جریان های سیاسی در مراسمات فرهنگی شهرداری اجازه حضور داده نمی شود، تصریح کرد: هدف از برگزاری چنین مراسمات، توسعه و ترویج فرهنگ عمومی است و در آستانه انتخابات اجازه دخالت هیچ جریان سیاسی در این مراسمات داده نخواهد شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.