محمد اشجعی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته در سطح استان به طور میانگین 3.3 میلی متر بارش روی داده است، افزود: میزان بارش در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 43.5 درصد و نسبت به بلند مدت 19.1 درصد افزایش یافته است.
وی اظهار کرد: در 24 ساعت گذشته بیشترین بارش با 9.7 میلی متر از شهرستان کلیبر و کمترین بارش از شهرستان بناب با 2 دهم میلی متر گزارش شده است.
اشجعی ادامه داد: در این مدت جلفا، میانه و عجبشیر با 22 درجه و هریس و چاراویماق با هفت درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین شهرهای استان بودند.
وی گفت: در 24 ساعت گذشته دمای تبریز در گرمترین زمان به 19 درجه و در سردترین زمان به 12 درجه سانتی گراد بالای صفر رسید و دمای فعلی این شهر 12 درجه سانتی گراد بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه خنک تر شده است.
اشجعی افزود: سامانه بارشی تا روز سه شنبه (فردا) ادامه می یابد و از روز چهارشنبه تا شنبه هفته آینده جوی پایدار همراه با افزایش نسبی دما در استان حاکم می شود.
آب و هوای استان آذربایجان شرقی به طور کلی سرد و خشک می باشد ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تاثیر بادهای سرد شمالی و سیبری، بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس و بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.