محمد اشجعی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه در سال زراعی جاری (از مهر سال گذشته تاکنون) 248.1 میلی متر بارندگی روی داده است، افزود: این میزان بارندگی نسبت به مدت مشابه بلند مدت نیز 16.3 درصد افزایش یافته است.
وی اظهار کرد: در چهار روز اخیر ( هفتم تا دهم اردیبهشت) به طور میانگین 15.4 میلی متر بارندگی در سطح استان روی داده است.
معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: در این مدت بیشترین بارندگی از مرند با 22 میلی متر، کمترین از سراب با پنج میلی متر و از تبریز 9.5 میلی متر گزارش شده است.
اشجعی ادامه داد: در 24 ساعت گذشته نیز بیشترین بارش از چاراویماق با 7.4 میلی متر گزارش شده و در شهر جدید سهند تگرگ باریده است.
وی گفت: هم اکنون سامانه بارشی از منطقه عبور کرده و از فردا تا روز پنجشنبه جو پایدار همراه با افزایش دما در استان حاکم و از پنجشنبه سامانه بارشی جدیدی وارد منطقه می شود.
معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی اظهار کرد: در 24 ساعت گذشته جلفا با 21 درجه و چاراویماق با چهار درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک ترین شهرهای استان بودند.
اشجعی افزود: دمای هوای تبریز نیز در 24 ساعت گذشته در گرمترین زمان به 18 درجه و در سردترین زمان به 10 درجه سانتی گراد بالای صفر رسید و هم اکنون دمای این شهر 13 درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت 2 درجه افت کرده است.
آب و هوای استان آذربایجان شرقی به طور کلی سرد و خشک می باشد ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تاثیر بادهای سرد شمالی و سیبری، بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس و بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.