به گزارش ایرنا، حمید شکری روز یکشنبه در نشست کارگروه اشتغال مراغه افزود: دولت تسهیلات ویژه ای در راستای اشتغال فراگیر پرداخت می کند و همه دستگاه ها باید از این ظرفیت برای ایجاد اشتغال استفاده کنند.
وی اضافه کرد: بانک های عامل نیز برای تسهیل در روند ارائه تسهیلات لازم برای اشتغال زایی، در کمترین زمان ممکن به پرونده های درخواست تسهیلات رسیدگی و نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.
شکری گفت: ایجاد و ارائه راهکارهای لازم و عملی برای پرکردن خلاهای موجود در زمینه اشتغال نیازمند همکاری و همراهی تمامی دستگاه ها و نهادهاست.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراغه نیز با اشاره به جذب 33 میلیارد ریالی تسهیلات مشاغل خانگی در سال گذشته گفت: این میزان تسهیلات برای 492 طرح اشتغال زایی شامل 441 طرح مستقل و 51 طرح دارای پشتیبان بوده و 12 میلیارد ریال آن برای 29 طرح از طریق بانک های عامل به متقاضیان پرداخت شده است.
ناصر مظهریان افزود: در بخش تسهیلات روستایی نیز از مجموع 203 میلیارد ریال تسهیلات مصوب در سال 96 تاکنون 11.7 میلیارد ریال آن پرداخت شده است.
وی ادامه داد: در زمینه اشتغال فراگیر با توجه به شناور بودن تسهیلات اعطایی، تاکنون 813 میلیارد ریال تسهیلات برای 204 طرح مصوب شده است.
وی اضافه کرد: فعالیت 81 نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی در قالب اجرای طرح کارورزی در واحدهای تولیدی و صنعتی نیز از جمله راهکارهای اشتغال زایی در این شهرستان بوده است.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مراغه نیز در این نشست گفت: در زمینه تسهیلات مشاغل خانگی 100 درصد تسهیلات محقق شده است.
ایوب خیراللهی افزود: در زمینه تسهیلات روستایی نیز با توجه به محدودیت های تسهیلات مصوب، این وام ها جوابگوی برخی طرح های تولیدی در این شهرستان نیست.
حدود 150 واحد صنعتی و تولیدی و بیش از 9 هزار واحد صنفی داری پروانه کسب قانونی و مجاز در مراغه فعالیت می کنند.
نرخ بیکاری در این شهرستان 18 درصد و بالاتر از میانگین11 درصدی آذربایجان شرقی است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
7487/3077
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.