معاون قضایی و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل  آذربایجان شرقی گفت: با مدیریت فرابخشی می توان وقوع جرم را کنترل و کاهش داد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، بابک محبوب علیلو در جلسه کمیته مراقبت بعد از خروج معتادان موضوع تبصره (1) ماده (16) اصلاحی قانون مبارزه با مواد مخدر، اظهار کرد: پیشگیری از وقوع جرم امری فراقوه‌ای بوده و نیازمند همکاری دستگاه‌های مختلف است.
وی بر ضرورت هماهنگی و همکاری سازمان های ذی ربط در اجرای آیین نامه مراقبت بعد از خروج معتادان تأکید کرد و گفت: هدف از تشکیل کمیته، ایجاد هماهنگی و همکاری بین دستگاه ها برای اجرای آیین نامه مذکور است.
وی نگاه بخشی و عملکرد جزیره ای در حل معضل اعتیاد را از آسیب های پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر دانست و عنوان کرد: باید زمینه بازگشت شرافتمندانه معتادان به جامعه و زندگی عادی را فراهم کنیم.

علیلو با اشاره به افزایش جمعیت معتاد جوان، عمده مشکل معتادان پس از خروج از مرکز را معضل بیکاری دانست و افزود: معتادان پس از درمان و خروج از مرکز نگهداری در صورت بیکاری، دوباره به سمت مواد مخدر روی می آورند.

بر اساس این گزارش؛ در این جلسه مشکلات و موانع موجود در عملیاتی کردن آیین نامه مراقبت بعد از خروج معتادان مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا کارگروهی برای ارزیابی عملکرد مرکز ماده 16 و ارائه راهکارهای اصلاح فرآیند پذیرش و ارجاع معتادان تشکیل شود.

همچنین مقرر شد از تجربیّات اداره کل زندان های استان و انجمن حمایت از زندانیان استان برای اشتغال معتادان پس از خروج از مرکز ماده 16 استفاده شود.
مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان ماده (16) تبریز در سال 94 به بهره‌برداری رسید و علاوه بر اقدامات بازپروری و درمان معتادان، فعالیت‌های کارگاهی، اشتغال‌زایی، آموزشی و فرهنگی نیز در آن انجام می‌شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.