محمد وحدتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه تابستان امسال فاز اول خط آهن میانه- تبریز بهره برداری می شود، افزود: این امر با تخصیص بودجه 430 میلیارد تومانی محقق می شود.
وی نقش افتتاح طرح خط آهن میانه - تبریز در ایجاد اشتغال و توسعه شهرستان بستان آباد را یادآور شد و ادامه داد: با ایجاد بندر خشک در بستان آباد، توسعه و رونق اقتصادی شهرستان به حد چشمگیری افزایش خواهد یافت.
وی با بیان اینکه هر چند روند اجرایی پروژه راه آهن میانه – تبریز به درازا انجامید، از مسئولان شهرستانی و توجه شخص ریس جمهوری به این پروژه تشکر کرد و افزود:عزم دولت در سفر اخیر ریاست محترم جمهوری و هیئت همراه به استان آذربایجان شرقی برای تکمیل این طرح کاملا ملموس بود.
وی با بیان اینکه شهرستان بستان آباد ظرفیت های بیشتری در بخش های کشاورزی، صنعتی، گردشگری و ترانزیت بار و مسافر دارد، اظهار کرد: با برنامه ریزی های انجام شده شهرستانی و استانی در کوتاه مدت شاهد تحولات مهمی در این شهرستان خواهیم بود.
طرح راه آهن میانه - تبریز به طول 203 کیلومتر در قالب 10قطعه اجرا می‌شود و ریل گذاری 132 کیلومتر آن، از میانه تا بستان آباد، پایان یافته است.
تاکنون برای این طرح بیش از 10 هزار و 514 میلیارد ریال هزینه شده و برای تکمیل و بهره برداری نهایی آن به 12 هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.
طرح راه‌آهن میانه - بستان آباد- تبریز به صورت دو خطه طراحی شده است و از ایستگاه کنونی میانه واقع در مسیر راه‌آهن تهران – تبریز، آغاز و با گذر از شهر‌های ترکمانچای، بستان‌آباد و باسمنج به ایستگاه تبریز متصل می‌شود.
با اتمام این طرح، مسیر 13 ساعتی فعلی تبریز به تهران به حدود 7 ساعت کاهش می‌یابد.
شهرستان بستان آباد در 60 کیلومتری شرق تبریز و مابین تبریز و میانه قرار دارد.
7239/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.