به گزارش ایرنا، مرتضی علیخانی روز سه شنبه در مراسم تجلیل از اعضا شوراهای اسلامی شهرستان عجب شیر بر اهمیت آموزش در شوراها تاکید کرد و افزود: در دوره های آموزشی اعضا شورا باید با نحوه نظارت بر امور شهری و همچنین وظایف قانونی خود آشنا شوند تا به پشتوانه همین آموزش، موانع پیش روی توسعه شهری را از پیش پا بردارند.
وی اضافه کرد: انتخاب از سوی مردم و قرارگرفتن در بین اعضا شورای شهر و یا روستا، افتخار بسیار بزرگی است از این رو اعضا شورا باید اعتماد مردم به آنها را به ناامیدی تبدیل نکنند و با مطالعه و کسب آگاهی های بیشتر در زمینه وظیفه محوله در خدمت مردم باشند.
وی با بیان اینکه آموزش برای اعضای شورا به منزله سرمایه ‌گذاری است، گفت: بازخورد آگاهی ‌بخشی در تصویب لایحه‌ های مختلف در شورا قابل مشاهده خواهد بود.
علیخانی با بیان اینکه شوراهای شهر و روستا باید پارلمان محلی و استانی باشند افزود: شوراها با تصمیم گیری در مسائل شهری و روستایی، باید در پیشبرد برنامه های دولت در شهرستان ها نیز فعالیت و همکاری کنند.
وی خاطرنشان کرد: شوراها دستاورد مهم جمهوری اسلامی ایران است و با گذشت 20 سال از آغاز به کار شوراها در کشور، اکنون این نهاد اجتماعی باید نقش و تاثیر خود را در رفع مشکلات مردم نشان دهد.
وی به فعالیت 6 هزار نفر به عنوان اعضا شوراهای اسلامی شهر و روستا در آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: این ظرفیت بسیار بزرگ باید در راستای رفع مشکلات مردم و حل امور شهری و روستایی به کار گرفته شود.
علیخانی همچنین به نقش شوراهای روستایی در صرف جویی و کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی و فرهنگ سازی در این زمینه اشاره کرد و گفت: باید روش های سنتی آبیاری به روش های صنعتی و تحت فشار تبدیل شود تا بیش از این شاهد اثرات بحران کم آبی نباشیم.
امام جمعه عجب شیر نیز در این مراسم گفت: اعضای شوراهای اسلامی باید همدلی، بصیرت و شایسته سالاری را سرلوحه کار خود قرار دهند.
حجت الاسلام محمود شربیانی افزود: با وجود اهمیت شوراهای اسلامی شهر و روستا، هنوز این نهادهای مردمی به جایگاه اصلی خود نرسیده و برای تحقق آن قانونگذاران باید در اختیارات این نهاد تجدیدنظر کنند.
وی با تاکید بر توجه بیشتر اعضای شورای اسلامی شهر و روستاها در خصوص مسایل فرهنگی، یادآوری کرد: تقوی و نظم، شرط لازم برای موفقیت در هر فعالیت و مسئولیتی است و اعضای شوراهای اسلامی باید از دو قطبی شدن پرهیز کرده و هدف آن ها فقط خدمت به مردم باشد.
سرپرست فرمانداری عجب شیر نیز در این مراسم گفت: شوراها به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولان با ایجاد تعامل و همدلی موجب توسعه و پیشرفت منطقه می شوند.
عادل اصغرپور افزود: شوراها باید مسیر را برای سرمایه گذاری سرمایه گذاران هموار کنند تا زمینه پیشرفت، توسعه و آبادانی منطقه فراهم شود.
وی نقدپذیری را از ویژگی های اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا عنوان و اظهارکرد: شوراها باید از افکار و اندیشه های نخبگان جامعه برای پیشبرد برنامه های شورا و شهرداری استفاده کنند.
فرماندار عجب شیر خودداری از تک روی و استبدادرای را از دیگر ویژگی های شوراها برشمرد و ادامه داد: شورا محل مشورت بوده و اگر عضوی از اعضای آن تابع جمع نباشد، این مجموعه دچار مشکل می شود.
وی با تاکید بر رسیدگی به مشکلات مردم از سوی اعضای شوراهای اسلامی، خاطرنشان کرد: فعالیت شوراها باید رضایت عمومی را جلب کند.
اصغرپور افزود: ساماندهی محلات حاشیه ای، توجه بیشتر به نقش زنان در فعالیت های اجتماعی و توسعه ورزش همگانی از مواردی است که اعضای شوراهای شهر و روستاها باید برای تحقق آن ها تلاش کنند.
در این مراسم از شوراهای اسلامی شهر و روستاهای عجب شیر تجلیل شد.
شهرستان عجب شیر با 738 کیلومترمربع و حدود 71 هزار نفر جمعیت در98 کیلومتری جنوب غربی تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع شده است.
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.