به گزارش خبرآنلاین از تبریز، "زهرا ساعی" در «دومین جشنواره گرامیداشت روز ملی روانشناس»، با بیان این ‌که امروزه جامعه نیازمند فعالیت جدی روانشناسان است، اظهار کرد: باتوجه به گذر از سنت به مدرنیته حضور روانشناسان و مشاوران خبره در جامعه ضروری است.

وی افزود: هر فرد از بدو تولد تا حین مرگ نیازمند توجه از بعد روانشناسی است؛ مسائل و موضوعات مختلفی همچون آموزش و بهره ‌گیری از علم روانشناختی در مسائل روز جامعه در کمیسون اجتماعی مجلس مورد بررسی قرار گرفته است.

ساعی با اشاره به این‌ که در جهان از روانشناسان در مسائل اقتصادی، سیاسی و ... استفاده می ‌کنند، گفت: در همین گفت ‌و‌گوهای برجام طرف‌ های غربی از موضوع روانشناسی و رفتار و حالات بدن طرف مقابل استفاده کردند. بنابراین جایگاه روانشناسی در جهان درک شده و همواره به نحو احسن از این موضوع بهره می ‌برند.

ساعی با اشاره به اهمیت خانواده به عنوان اولین محل تعلیم و تربیت فرزندان، افزود: متاسفانه خانواده‌ی ایرانی کارکردهای خود را از دست داده و بار این تربیت و آموزش به نهادها و سازمان‌هایی مانند آموزش و پرورش محول شده است.

وی با تاکید بر ضرورت پرداخت به موضوع مهارت‌ها و آموزش‌ها در کشور، مطرح کرد: روانشناسان و مشاوران دارای نقش مهمی برای پرداخت به مسائل مختلف اجتماعی از جمله خشونت علیه کودکان و زنان کشور هستند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین وضعیت لایحه «امنیت زنان و منع خشونت علیه کودکان»، اذعان کرد: طبق پیگیری‌ های انجام گرفته از سال گذشته، تلاش بر این است تا دولت هر چه سریع ‌تر این لایحه را به مجلس ارائه دهد.

وی ادامه داد: لایحه ‌ی امنیت زنان نیز بعد از پیچ و تاب ‌های مختلف در دهه‌ی اخیر بلاخره از معاونت زنان خارج شده و در یکی از کمیسیون‌ های قضایی قوه‌ ی قضایی مورد بررسی قرار گرفت و در جلسه اخیر با رئیس قوه‌ی قضاییه خواستار بررسی سریع آن شدیم تا به مجلس ارسال شود.

ساعی با بیان این ‌که پیگیر قانون تشدید مجازات اسید پاشی و فروش اسید در مجلس هستیم، بیان کرد: طی جلسه ‌ی اخیر با کانون وکلای استان در خصوص اسید پاشی، بحث پیشگیری اجتماعی را مطرح کردیم.

وی در پایان تصریح کرد: امروزه باید در کنار مطب‌ های پزشکی، باید مطب‌ های روانشناسی را نیز توسعه دهیم؛ چرا که جامعه ‌ی ما نیازمند مشاوران و روانشناسان است تا افراد از لحاظ روحی و روانی مورد درمان قرار گیرند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 912020
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.