محمد علی نصرتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در فروردین ماه سال جاری نیز 12 کیلو و 500 گرم ماده مخدر 'گل' در استان کشف و ضبط شد.
وی ادامه داد: پارسال 14 هزار و 540 نفر معتاد در استان، شناسایی و دستگیر شدند که حدود 2 درصد از دستگیرشدگان به ماده مخدر گل اعتیاد داشتند.
نصرتی گفت: متاسفانه به دلیل تبلیغات گسترده این ماده مخدر در فضای مجازی و نبود آگاهی کافی درباره عوارض ویرانگر استفاده از آن، مصرف این ماده در بین دانشجویان و دانش آموزان در حال افزایش است.
وی افزود: مخاطرات ماده مخدر 'گل' بسیار نگران کننده است و از طریق فضای مجازی اطلاعات غلطی در این زمینه ارائه می شود تا جوانان به سمت مصرف این ماده مخدر جذب شوند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی با رد این موضوع که گل اعتیاد آور نیست، گفت: 'گل' همان ماده مخدر ماری جوانا می باشد که تغییر ژنتیک داده شده و میزان تخریب آن بیش از هفت درصد افزایش یافته است.
وی اظهار کرد: مصرف ماده مخدر 'گل' حتی برای یکبار نیز موجب اعتیاد می شود و کل ارگانیسم بدن فرد مصرف کننده را درگیر می کند.
نصرتی خاطرنشان کرد: مصرف ماده مخدر 'گل' موجب ایجاد توهم، احساس بی قراری، افزایش ضربان قلب در فرد شده، عملکرد مغز را مختل و در نهایت فرد را فلج می کند.
وی با تاکید بر نقش خانواده در مبارزه با اعتیاد، افزود: والدین باید در راستای هدایت و آگاه سازی جوانان و فرزندان خود برای عدم گرایش به مواد مخدر اهتمام بیشتری داشته باشند.
حدود نیمی از جمعیت 3.9 میلیون نفری آذربایجان شرقی را جوانان تشکیل می دهند که اعتیاد از جمله تهدیدهای بنیادین پیش روی آنهاست.
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.