‌دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان شرقی از کشف یک هزار و 223 کیلوگرم انواع مواد مخدر  و رشد 17 درصدی کشفیات طی هفت ماه گذشته در استان خبر داد.

 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، سردار محمدعلی نصرتی در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان، اظهار کرد: طی هفت ماهه گذشته سال جاری، 12 هزار و 32 نفر قاچاقچی، حمل کننده، توزیع کننده و معتاد در استان دستگیر شده اند که 9 هزارو 101 نفر آن معتاد و قاچاق چی بوده و 19 باند تهیه مواد مخدرمنهدم شده است.
 
وی افزود: در این مدت دو کارگاه مواد مخدر صنعتی و نیمه صنعتی در تبریز و شهرستان مراغه کشف و منهدم شد و 578 نقطه ی آلوده توسط نیروی انتظامی استان پاکسازی شده است.
 
‌دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان شرقی از کشف 160 کیلوگرم ماده مخدر گل توسط پلیس در شهرستان مراغه، خبر داد و گفت: 32 کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان هشترود و 32 کیلوگرم تریاک در شهرستان بستان آباد و 35 کیلوگرم مواد مخدر تریاک و حشیش در شهرستان بناب کشف و منهدم شده است.
 
سردار نصرتی ادامه داد: سربازان گمنام امام زمان(عج) در شهرستان ایلخچی، خانمی که مواد مخدر هروئین را در بدن خود به طور ماهرانه جاسازی کرده بود را شناسایی کردند.
 
وی با اشاره به اینکه 51 هزار و 137 نفر معتاد در استان پذیرش شده است، افزود: 97 درصد این معتادان شامل مردان و سه درصد آنها جامعه ی زنان را تشکیل می دهد.
 
وی از پذیرش یک هزار و 463 نفر در مرکز ماده 16 طی هفت ماه گذشته خبر داد.
 
‌دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان شرقی در بخش دیگر سخنان با بیان اینکه همواره سعی می کنیم که آذربایجان شرقی را به استانی بدون معتاد متجاهر تبدیل کنیم، گفت: طبق تلاش و کنترل های دقیق پلیس فرودگاه در عملیات حج تمتع، هیچ مورد دستگیری در ارتباط با مواد مخدر در کشور عربستان نداشتیم.
 
وی با اشاره به طرح ساماندهی حمایت از خانواده های نیازمند زندانیان دارای محکومیت طولانی مدت، جرایم مواد مخدر، افزود: با توجه به اینکه آسیب های زیادی این خانواده ها را تهدید می کند، وزیر کشور به سازمان ها ابلاغ کرده تا این خانواده ها را شناسایی و مورد حمایت قرار دهند.
                                                                                                                             
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.