محمدصادق پورمهدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سایه تدابیر به موقع و زحمات همه عوامل شهرداری، مشکلات به وجود آمده در اثر این بارندگی به سرعت رفع شد.
وی با قدردانی از تلاش های نیروهای شهرداری برای مهار این بحران اظهار کرد: ماموران مناطق 10 گانه شهرداری با همکاری سازمان آتش نشانی با حضور در نقاط مختلف شهر اقدام به خدمات رسانی به شهروندان کردند.
معاون خدمات شهری شهرداری تبریز نیز گفت: در پی بارندگی شدید بعد از ظهر روز گذشته، بسیاری از معابر شهری کلانشهر تبریز دچار سیلاب و آبگرفتگی شدید شد، اما با حضور به موقع نیروهای عملیاتی شهرداری به ویژه خدمات شهری، آتش نشانی و پاکبانان مشکلات به وجود آمده در کوتاه ترین زمان ممکن رفع شد.
مسعود برزگر جلالی افزود: در پی این بارندگی، ستاد مدیریت بحران شهرداری کلانشهر تبریز به صورت اضطرای تشکیل جلسه داد و با پیش بینی های لازم و بسیج به موقع نیروی انسانی و امکانات فنی و عملیاتی واحدهای مختلف، آبگرفتگی معابر به سرعت رفع شد.
وی اظهار کرد: بر اساس اعلام کارشناسان، تدابیر اتخاذ شده از سوی شهرداری تبریز به ویژه اجرای طرح 'گوزل تبریزیم' در لایروبی آب روهای شهری، حذف موانع فیزیکی و پل های زائد در سطح شهر در کاهش میزان خسارت سیلاب و آبگرفتگی های اخیر موثر بود.
برزگرجلالی ادامه داد: در این طرح حدود 10 هزار پل زائد و غیرضروری در سطح شهر جمع آوری شد و این طرح همچنان ادامه دارد.
در همین حال مشایخی، بخشدار آچاچی نیز از گرفتار شدن 14 باب واحد مسکونی و تعدادی مغازه در این شهر به دلیل جاری شدن سیلاب خبر داد.
وی گفت: البته با تلاش مردم و عوامل شهرداری مشکل پیش آمده برای شهروندان آچاچی برطرف شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی نیز با اشاره به بروز مشکلات ناشی از باران سیل آسای عصر دیروز در تبریز، اهر و میانه گفت: خوشبختانه سیل ناشی از باران خسارات جانی نداشت.
خلیل ساعی افزود: بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی، سامانه بارشی بعد از ظهر امروز از جنوب استان خارج خواهد شد، اما بارش در مناطق جنوبی تا ظهر امروز نیز ادامه خواهد داشت.
اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی نیز اعلام کرد که عصر دیروز بیشترین بارش به میزان 19 میلی متر از سهند گزارش شد، ضمن اینکه میزان بارش در تبریز نیز 18 میلی متر بوده است.
تبریز دیروز شاهد باران سیل آسایی بود که عبور و مرور در مناطق مختلف این کلان شهر را مختل و مردم را با مشکلات اساسی مواجه کرد.
سیلاب ناشی از باران، در مناطق حاشیه ای و پایین دست وارد خانه ها و مغازه های مردم شد و چند تیر برق نیز بر اثر این اتفاق سقوط کردند.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.