معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پیش بینی می کنیم در سال جدید  ۱۰۰ هزار شغل در بخش تعاون  ایجاد شود.
حمید کلانتری در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، نخستین اولویت وزارت تعاون را بحث اشتغال عنوان کرد و گفت: در قالب طرح «روستا- تعاون» امسال حدود سه هزار تعاون در روستا های استان متناسب با ظرفیت روستا ها ایجاد می شود.
وی با اشاره به ضرورت توسعه تعاونی‌های اشتغالزا، عنوان کرد: در بحث تعاونی توسعه عمرانی شهرستان ها را نیز دنبال می کنیم که خوشبختانه روند رو به رشدی داشته و مشارکت زیاد مردم را جلب کرده است.
وی با بیان این‌که یکی دیگر از سیاست های وزارت تعاون فقر زدایی از طریق تعاون ها در مناطق محروم است، گفت: با تشکیل تعاونی هایی که منابع خرد مردم را بتوانند سازماندهی کرده و جذب کنند، ظرفیت های اقتصادی و تولیدی در مناطق محروم به وجود می آید؛ از این طریق نیز می توانیم زمینه اشتغال، رفاه و افزایش درآمد روستایی و ساکنان مناطق محروم را فراهم کرد.
وی ادامه داد: تعاونی های فراگیر ملی و همچنین تعاونی هایی که در بخش زنان، مشاغل خرد و کشاورزی فعالیت می کنند، در این حوزه بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باتوجه به این‌که از اجرای سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی چندین سال می گذرد، ولی هنوز با جایگاه واقعی خود فاصله زیادی دارد؛ چرا که بخشی از سیاست های مفاد این قانون به طور کامل اجرا و عملیاتی نشده است.
کلانتری با بیان این‌که ۴۵ هزار تعاونی در بخش کشاورزی و صنعت، تولید داخلی دارند، تصریح کرد: اگر از این حرکت حمایت شود و نگاهمان را برای ایجاد اشتغال و توسعه تعاونی های مناطق محروم عوض کنیم و همچنین طرح بازسازی و نوسازی بافت های فرسوده شهری را در اولویت قرار دهیم، شاهد گسترش تعاونی‌های بخش مسکن، افزایش سهم تعاون ها و ایجاد اشتغال خواهیم شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.