لایحه شهرداری تبریز مبنی بر مشارکت برای احداث مجتمع 18 طبقه تجاری – مسکونی در محله ولیعصر (عج) با مخالفت جدی تعدادی از اعضای شورا همراه بود.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محمد باقر بهشتی – عضو شورا به عنوان مخالف این لایحه گفت: زمین مورد بحث کاربری ورزشی داشته و باتوجه به همجواری آن با یک مدرسه، فضای این زمین مناسب مجتمع تجاری – مسکونی نبوده و این لایحه مصداق بارز شهر فروشی است. 
وی خاطرنشان کرد: از نظر زمین شناسی نیز احداث ساختمان بالای چهار طبقه در ولیعصر مناسب نیست، معتقدم در خصوص احداث این ساختمان ابتدا از مردم نظر سنجی کنیم.
«سونیا اندیش» - نائب رئیس شورا گفت: مستندات زمین مورد نظر باید قبلاً در اختیار شورا قرار می گرفت و معلوم نیست در خصوص چه زمینی صحبت می‌کنیم.
وی ادامه داد: شهرداری در چگونه داخل یک محله مجوز احداث ساختمان 18 طبقه را صادر می‌کند؟ شهر فروشی نکنیم.
«عبداله تقی‌پور» - عضو دیگر شورا در خصوص این لایحه گفت: در یک دهه گذشته به حد کافی تراکم فروشی در منطقه ولیعصر انجام گرفته و فروش تراکم امنیت و آرامش شهروندان را سلب می کند.
وی ادامه داد: وارد کردن موضوع پروانه به مشارکت، به نوعی زیر سئوال بردن مشارکت بوده و این پروژه برای اجرا باید مجوز تغییر کاربری از کمیسیون ماده 5 دریافت کند که شهرداری با مطرح کردن این لایحه به دنبال کوتاه کردن مسیر است.
«شهرام دبیری» به عنوان موافق این لایحه با اشاره به رکود بازار مسکن و کم شدن تعداد پروانه‌های ساختمانی، این مشارکت شهرداری را سرمایه گذاری برای آینده دانست.
«فریدون بابایی اقدم» گفت: بهتر بود این پروژه به کمیسیون شهرسازی هم ارجاع داده می‌شد و همچنین قبل از مطرح شدن مجوز تغییر کاربری آن را دریافت می‌کردند تا در صحن علنی تنها در خصوص سهم شهرداری بحث می‌کردیم.
«رسول موسایی» - قائم مقام شهردار تبریز در خصوص این لایحه گفت: شهرداری به هیچ عنوان به دنبال دور زدن قوانین و ضوابط نبوده و کمیسیون ماده پنج در خصوص تعداد طبقات این ساختمان نظر نهایی را می‌دهد، شهرداری تنها به دنبال افزایش درآمد و وصول ارزش افزوده ناشی از احداث این ساحتمان است.
مقرر شد اعضای شورای شهر پس از بازدید میدانی از محل مورد نظر و انجام مطالعات تکمیلی درباره این موضوع تصمیم گیری کنند.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.