نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه با درک هنری بالا می‌توان انگیزه‌های سطحی را در راستای ارزش های دینی و انقلابی جهت داد، گفت: قرآن و اهل بیت(ع) استفاده از زیبایی‌ها و مصنوعات هنری را مورد سفارش قرار داده اند که به عنوان مثال پیامبر اکرم(ص) نیز در مورد خوشنویسی فرمودند خط نیکو به روشن شدن حق و حقیقت می‌افزاید .     به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم در دیدار جمعی از اهالی فرهنگ و هنر استان به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی با بیان اینکه یک هنرمند وقتی به مرحله‌ی بالاتری از فکر، اندیشه و درک عقلانی میرسند جوهره‌ی کارهای هنری آنها تعالی می یابد، افزود: هنر، والا و جاودانه است که به قطعه‌ای از زمان منحصر نمی‌شود بلکه حقیقتی فاخر و عطیه‌ای از جانب پروردگار است . 
امام جمعه تبریز افزود: اگر هنرمند متعهد باشد هنر او نیز مانند هر موهبت دیگر الهی مسئولیت‌ها و تکالیفی برای صاحب آن به همراه می‌آورد .  حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هنر فیلم و سینما گفت: سینما تبلیغ کننده‌ای رسا برای ارایه‌ی برترین حقیقت‌هاست که دست اندکاران آن با ارتقا توانمندی های خود میتوانند در جهت تبلیغ دین گام های موثری بردارند . 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه هنرمندان و کارگردانان باید بر روی محتوای آثار خود بیش از پیش کار کنند، خاطرنشان کرد: شاید برخی‌ها امکان حضور در مسجد و هیئت را نداشته باشند که ما  می‌توانیم بسیاری از جوانان را با زبان هنر به سوی ارزش‌های انقلاب اسلامی سوق دهیم . 
وی با تاکید بر اینکه هنر به ویژه هنر برجسته‌ سینما، یک ضرورت برای کشور است، افزود : باید با تکیه برارزش های انقلابی و محتوای ایرانی و اسلامی، در جهت تقویت محتوایی اثرات سینمایی، فیلم‌های ارزشی، تئاتر، شعر و سرود در ارائه حقیقت‌ها به جوانان گام های موثر برداریم . 
امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نام‌گذاری بیستم فروردین ماه به عنوان روز ملی فناوری هسته‌ای، گفت : شهدای هسته ای هنرمندانی بودند که به برکت تلاش‌های خالصانه‌‌شان توانستیم به دانش‌های بزرگی دست یابیم، آن‌ها توانستند "شعار ما می‌توانیم" را  تحقق ببخشند . 
وی با بیان اینکه شهید صیاد شیرازی با هنرمندی خود توانست بر دل‌ها حکومت کند، افزود: اندیشه این شهید والامقام با ایثار و فداکاری در دلهای مردم ماندگار شد . 
حجت الاسلام آل هاشم همچنین از هنرمندان انقلابی و متعهد خواست، سید شهیدان اهل قلم را مورد غفلت قرار ندهند و باید از شهید آوینی درس بیاموزند و مسیر او را تدوام بخشند . 
همچنین در ابتدای این دیدار رئیس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی نیز گفت: طلیعه گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی به نام شهید سید مرتضی آوینی مزین است و این شروع خوبی برای آغاز سال جدید می باشد . 
حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی محمدیان ادامه داد: جریسان تقابل تاریخی حق و باطل در تاریخ میدانش میدان فرهنگ و هنر می باشد .  وی خاطر نشان کرد: هنر انقلاب باطل السحر ترفند دشمن در فرهنگ و هنر است و در این راستا بایستی به رهنمودهای امام خمینی، معمار کبریر انقلاب و منویات مقام معظم رهبری متمسک شویم . 
گفتنی است در ادامه این دیدار آقایان مهدی لذیری، بهزاد پروین قدس، معصومه سپهری، دکتر اسفندیار قره باغی به نمایندگی از هنرمندان به بیان مشکلات جامعه هنری پرداختند و در ادامه دو تن از شاعران جوان حوزه هنری استان، محمد شکری فرد و مرتضی طوسی به خوانش شعر در موضوع شهدای مدافع حرم پرداختند .
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.