یک کارشناس فوتبال معتقد است که سربازمحور بودن تراکتورسازی، بزرگ‌ترین ضربه را به این تیم می‌زند.

سجاد حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، در خصوص دلایل عدم نتیجه‌گیری تراکتور در لیگ هفدهم اظهار کرد: این‌که تراکتور در لیگ امسال نتایج خوبی نگرفت، این موضوع به سال‌های قبل برمی‌گردد و نهال آن، خواسته یا ناخواسته در سال‌های قبل کاشته شده است. به تمام کسانی که به تراکتور آمده‌اند، به دیده احترام نگاه می‌کنیم و معتقدیم که همه برای کسب موفقیت آمده‌اند، اما متاسفانه این افراد استراتژی‌های خوبی نداشتند و باعث به وجود آمدن چنین وضعیتی شده است.

وی با بیان این‌که، توقف پشتوانه‌سازی و تربیت بازیکنان جوان، از معضلات سربازی محوری است، افزود: تا زمانی که تراکتورسازی، سربازمحور باشد، وضع کنونی ادامه خواهد داشت و این موضوع، برای چند تیم از جمله فجر سپاسی شیراز و ملوان بندرانزلی که زمانی، بازیکن‌ساز بوده و تاریخچه خوبی هم دارند، گران تمام شده و این تیم‌ها، سال‌هاست که در لیگ دسته یک دست و پا می‌زنند و اگر تکیه کردن به بازیکنان سرباز، در تراکتور نیز مدیریت نشود، این تیم، سومین قربانی سربازمحوری خواهد بود.

حسین‌زاده، انتخاب‌های غیرمطالعه شده را، از دیگر عوامل ضعف تراکتورسازی عنوان کرد و گفت: هنگام اعمال تغییرات، باید کارشناسی شده عمل کرد و برای تعویض مربی، باید نقاط ضعف تیم را کنکاش می‌کردند تا بر اساس آن نقاط ضعف، به دنبال مربی بروند، اما وقتی می‌بینیم که گزینه‌هایی مطرح بود که هرکدام ویژگی‌های متفاوتی داشتند، به این نتیجه می‌رسیم که هدفی برای تغییر مربی وجود نداشت.

این کارشناس فوتبال، با انتقاد از عملکرد ضعیف تراکتورسازی در فصل نقل و انتقالات نیم‌فصل، خاطرنشان کرد: یحیی گل‌محمدی باید دقت بیشتری در جذب بازیکنان می‌کرد و به نظرم، گل‌محمدی با ذوب‌آهن مشکل داشت و به دنبال تضعیف این تیم بود و بر این اساس، بازیکن‌های سرباز را جذب کرد.

وی افزود: زمانی، بازیکنانی مثل سروش رفیعی و کریم انصاری‌فرد، به عنوان بازیکن سرباز به تراکتور می‌آمدند، اما امسال نفرات ضعیف‌تری به تیم آمد و باید از این سهمیه، به نحو احسن استفاده می‌کردیم.

حسین‌زاده در خصوص مدیریت تراکتور نیز گفت: در ایران، اگر مدیری بالای سر مجموعه‌اش نباشد، آن مجموعه نتیجه نمی‌گیرد و از همین رو، مدیران غیربومی نمی‌توانند برای تیم وقت بگذارند، و متاسفانه نه برای مردم و نه برای رسانه‌ها در دسترس نیستند.

وی تأکید کرد: تراکتورسازی 9 بازیکن در نیم فصل جذب کرد که از این تعداد، فقط یک نفر آن‌ها در آخرین بازی تراکتورسازی در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشت و وقتی نمی‌توانیم از بازیکنان جذب شده استفاده کنیم، این موضوع نشان می‌دهد که خریدهای درستی انجام نداده‌ایم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.