به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین کاوه روز یکشنبه در نشست مشترک شهرداران مرند، کشکسرای و یامچی با رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان با هدف بررسی چالش های محیط زیست گفت: حفاظت از محیط زیست وظیفه همگانی است و شهرداری مرند نیز در راستای ساماندهی زباله گاه و مدیریت پسماند برنامه هایی در دست اجرا دارد.
وی یادآور شد: ساماندهی 29 هکتار زمین برای مدیریت پسماند و دفن زباله نیز در حال انجام است که با تحقق آن، شهردارهای شهرهای اطراف نیز می توانند زباله های خود را به این زباله گاه منتقل کنند.
کاوه همچنین از تجهیز واحد مدیریت پسماند در زباله گاه شهرداری مرند خبر داد و گفت: با طرف مشارکت کننده در حال مذاکره هستیم که به احتمال زیاد هفته آینده نهایی می شود.
وی بر ضرورت آموزش شهروندی تفکیک زباله از مبدا تاکید و اظهار کرد: بر همین اساس با اداره آموزش و پرورش شهرستان مرند همکاری مشترکی را آغاز می کنیم؛ همچنین با تبلیغات اسلامی نیز مذاکراتی جهت تبیین این موضوع به مردم توسط روحانیون و مبلغان انجام دادیم.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مرند نیز با اشاره به تشکیل کمیته پیشگیری از جرائم زیست محیطی گفت: براین اساس، تمامی مواردی که توسط دستگاه ها به سرانجام نرسیده توسط دادستان به عنوان مدعی العموم پیگیری می شود.
ناصر منوچهری با اشاره به سیاست مهم سازمان محیط زیست کشور اظهار کرد: سیاست جدید این سازمان، توجه به معضل زباله است و براین اساس مقرر شد برنامه کاری به شهرداران تدوین شود تا اقدامات کوتاه مدت خود را در این زمینه اجرایی کنند.
وی با اشاره به مشکلات زیست محیطی شهرستان مرند گفت: زباله گاه شهر یامچی به دلیل وجود حصار طبیعی، اگر دفن روزانه زباله را نیز انجام دهد مشکل خاصی ندارد، اما زباله گاه شهر کشکسرای دارای مشکل حادی است.
منوچهری با انتقاد از تفکیک غیرقانونی در زباله گاه مرند خاطرنشان کرد: برخی افراد با تفکیک استخوان ها در محل زباله گاه مرند و سوزاندن آن ها و تبدیل به پودر، علاوه بر ایجاد آلودگی زیست محیطی، آن ها را در اختیار مرغداران قرار می دهند.
ایرج آذرنژاد، شهردار کشکسرای نیز بر ضرورت ساماندهی طرح پسماند شهرستان مرند تاکید کرد و گفت: بهتر است زباله های شهرهای اطراف مرند نیز به زباله گاه شهر مرند انتقال و براین اساس باید طرح جامع آن تدوین شود.
رضا اسدی، شهردار شهر یامچی نیز از آغاز طرح تفکیک زباله از مبدا در این شهر در آینده نزدیک خبر داد و گفت: روزانه حدود 10 تن زباله در شهر یامچی تولید می شود.
در پایان این نشست در راستای حفظ محیط زیست و داشتن شهری سالم و تمیز، شهرداران شهرهای مرند، کشکسرای و یامچی به کمپین ملی ' نه به زباله' پیوستند.
شهرستان مرند با بیش از 240 هزار نفر جمعیت در 70 کیلومتری شمال غرب تبریز واقع شده است.
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.