رئیس کمیسیون محیط زیست و توسعه پایدار شورای شهر تبریز با اشاره به قلع و قمع درختان منطقه زعفرانیه، گفت: این اقدام نامناسب، ناگوار و زننده بود، انگار صد سال قبل است!
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، سعید نیکوخصلت در صحن علنی شورا، با بیان این‌که محیط زیست منجر به وحدت جوامع مختلف می‌شود، اظهار کرد: قطعی درختان منطقه زعفرانیه تبریز تمامی شهروندان را آزرده خاطر کرد که این نشانگر دغدغه‌ی مردم نسبت به محیط زیست است.
وی با بیان این‌که رفتارمان در کل دنیا رصد می‌شود، ادامه داد: رفتار و تصمیمات‌مان باید به شکلی باشد که در مقابل مردم و پیشگاه خداوند سربلند شویم.
نیکوخصلت در رابطه با قلع و قمع درختان منطقه زعفرانیه، اظهار کرد: روز اجرای حکم، بنده، مجموعه شهرداری و فرمانداری موضوع را بررسی کرده و در منطقه حضور یافتیم که بعد از هشت ساعت تلاش در نهایت اجرای حکم متوقف شد؛ البته پیش از این نیز با نامه نگاری‌های انجام شده با دادگستری، حکم توقف قلع و قمع صادر شده بود که متأسفانه در پرونده به چشم نمی‌خورد، شاید هم به مرحله‌ی اجرا نرسیده است.
رئیس کمیسیون محیط زیست و توسعه پایدار شورای شهر تبریز خاطرنشان کرد: به طور همزمان 120 هزار درخت در سطح شهر در حال کاشت است که متأسفانه این قلع و قمع درختان خستگی را بر تن ما باقی گذاشت.
وی خواستار پیگیری شورا در خصوص این موضوع شد و تأکید کرد: زمان اجرای حکم شاهد صحنه‌ی دلخراشی در زعفرانیه بودیم و مردم گریه می‌کردند! واقعا فاجعه بود.
وی در پایان تأکید کرد: کمیسیون ماده 7 در اولین جلسه خود در آبان ماه سال گذشته این موضوع را بررسی کرد و نامه‌ای در خصوص باغ بودن این زمین نوشت.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.