نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین وضعیت راه آهن میانه - تبریز، اظهار کرد: امسال برای این پروژه ۱۲۰ درصد اعتبار تخصیص یافته است و مقرر شده در اردیبهشت ماه سال جاری در سفر آقای روحانی به تبریز، مسیر ریلی میانه تا بستان آباد به بهره برداری برسد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، مسعود پزشکیان در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه تبریز، با بیان این‌که خشکی دریاچه‌ی ارومیه یکی از دغدغه‌های اصلی آذربایجان شرقی محسوب می‌شود، اظهار کرد: احیای دریاچه ارومیه و حل مسئله‌ی کمبود آب از جمله اقداماتی که در مجلس شورای اسلامی پیگیر آن هستیم، در رابطه با دریاچه ارومیه دو کار اساسی انجام شده و نزدیک به  ۱۹ یا ۲۰ پروژه  در این رابطه کار می‌شود، یکی از این پروژه‌ها انتقال ۶۵۰ میلیون متر مکعب آب از طریق تونل ۳۵ کیلومتری است که تاکنون ۱۸ کیلومتر و ۹۰۰ متر آن احداث شده است و همچنین سدی برای ذخیره‌ی آب انتقال شده باید در این منطقه احداث شود که قطعاً این اقدامات زمان بر است و طبق پیش بینی، حدود ۱۸ ماه برای اتمام این پروژه‌ها زمان لازم است.
وی افزود: یکی دیگر از پروژه‌ها انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه است که ابتدا باید به دشت شبستر انتقال یافته و سپس به دریاچه منتقل شود،  حدود ۷۰۰ میلیارد تومان نیز برای آن اعتبار پیش بینی شده است.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که متاسفانه طی سال گذشته میزان بارندگی نسبت به سال های اخیر کاهش یافته است، گفت: بارندگی در کشور ۵۰ درصد کاهش یافته است، اگر نتوانیم مصرف آب را به خوبی مدیریت کنیم با چالش بی‌آبی مواجه خواهیم شد.
پزشکیان با بیان این‌که احداث ۱۵۴ کیلومتر خط اتیلن از میاندوآب یکی دیگر از پروژه‌های مهم آذربایجان است، گفت: اگر این خط راه‌اندازی شود باید پتروشیمی هم توسعه یابد، اکنون محصولات پتروشیمی به ۳۰ کشور صادر می‌شود که در نتیجه‌ی این اقدام صادرات استان نیز رونق خواهد یافت و با راه اندازی آن بیش از چهار هزار نفر مشغول به کار می‌شوند.
وی با اشاره به این‌که نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی از جایگاه خوبی برخوردار هستند، اظهار کرد: وحدت نمایندگان با یکدیگر نسبت به دوره های قبلی بهتر شده است؛ به طوری که با وحدت و انسجام نمایندگان مجلس مشکلات استان پیگیری و هر هفته وزیری به جلسه مجمع نمایندگان دعوت می‌شود.
وی تاکید کرد: اختلاف همواره جامعه را از بین می‌برد، اگر انسجام نداشته باشیم نمی‌توان مشکلات استان را حل کرد.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در رابطه با مس سونگون رئیس هیئت مدیره‌ی آن تغییر یافته است و رئیس آن از آذربایجان انتخاب شده تا سرمایه‌گذاری و عملیات آن را در استان انجام دهیم؛ چرا که رشد و رونق اقتصادی و اشتغال جوانان را به دنبال خواهد داشت.
وی با بیان این‌که در بخش بهداشت و درمان اتفاقات بزرگی رخ داده است، افزود: در شهرهای گوگان، ممقان، باسمنج، خسروشاه و سردرود مراکز بهداشت و درمان احداث شده و نزدیک به ۷۰۰ آمبولانس برای استان خریداری شده است.
نماینده تبریز در مجلس با بیان این‌که جهت اشتغال زایی جوانان و توسعه‌ی کارخانه‌های استان با اساتید دانشگاه، سیاست مداران، کارخانه داران و تشکل‌های مردم نهاد جلسات متعددی برگزار می‌کنیم، گفت: زمانی می‌توانیم افتخار کنیم که برای جوانان اشتغال‌زایی کرده باشیم؛ چرا که با وعده و حرف مشکلی حل نمی‌شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.