حجت‌ الاسلام علی امیری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آیین اعتکاف از صبح امروز همزمان با سالروز ولادت باسعادت مولود کعبه و آغاز ایام البیض در مساجد این شهرستان آغاز شده است.
وی ادامه داد: 100 نفر از برادران در مسجد جامع این شهرستان معتکف بوده و 200 نفر از خواهران نیز در دو مسجد دیگر این شهرستان و نیز 200 نفر از سربازان و ساکنان کوی سازمانی پادگان امام رضا (ع) نیز در مسجد این پادگان در آیین اعتکاف حضور دارند.
وی اضافه کرد: علاوه بر مسجد جامع که برادران در آن معتکف هستند دو مسجد آقا محمد تقی و مسجد جامع پهرآباد نیز پذیرای معتکفان خواهر در این شهرستان هستند.
وی گفت: برگزاری محافل انس با قرآن، حلقه‌های معرفت و نشست‌های بصیرتی، برپایی گفتمان‌های دینی، مراسم ادعیه خوانی، اقامه نماز جماعت، برگزاری جشن میلاد با سعادت حضرت علی(ع) و مراسم سوگواری وفات حضرت زینب (س) از جمله بخش های مختلف آیین اعتکاف در مساجد این شهرستان است.
امیری افزود: اصلاح قرائت نماز معتکفین، اجرای زنده تلاوت قرآن و اذان، اجرای تلاوت ترتیل عمومی و ختم کامل قرآن توسط اساتید قرآنی از دیگر بخش های این آیین معنوی است.
وی ادامه داد: همچنین طرح 'با قرآن در زلال اعتکاف' برای سومین سال متوالی و همزمان با سراسر کشور در آیین اعتکاف در این شهرستان نیز اجرا می‌شود.
وی با اشاره به آثار معنوی اعتکاف اضافه کرد: اعتکاف راهی برای خودسازی انسان بوده و شرکت در این آیین معنوی سبب جهت‌ گیری صحیح در زندگی مومنان است.
به گزارش ایرنا، آیین معنوی و مذهبی اعتکاف همزمان با سراسر کشور از 13 تا 15 رجب در مساجد برگزار می شود.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.