مهدی بزازدستفروش روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این آثار متعلق به دوره های مفرغ، آهن مانایی و هخامنشی است و به مناسبت نوروز 97 و تبریز 2018 به موزه آذربایجان اضافه شده است.
وی از برگزاری نمایشگاه های آثار تاریخی و فرهنگی منحصر بفرد در سه موزه شاخص تبریز خبر داد و اظهار کرد: این نمایشگاه ها شامل ' جلوه هایی از پیکر تراشی شرق و غرب '، 'نخستین گام در راه موزه فرش'، 'تصاویر منتخبی از آثار کمال الملک' و 'نمایش فیلم های مرتبط با تاریخ مشروطه ایران' است که در موزه های آذربایجان، قاجار و مشروطه دایر می شود.
بزازدستفروش ادامه داد: با توجه به اینکه نوروز 97 با رویداد تبریز 2018 مصادف است بنابراین اداره امور موزه های استان تلاش می کند با برپایی نمایشگاه های آثار تاریخی و فرهنگی منحصربفرد، نوروزی متفاوت را برای گردشگران داخلی و خارجی رقم بزند.
وی گفت: با توجه به جابجایی و انتقال مجموعه مجسمه های استاد احد حسینی به نگارخانه ای واقع در مقبره الشعرای تبریز، ایجاد تغییرات در چیدمان آثار موزه آذربایجان در دستور کار قرار گرفته و تا پایان ایام نوروز 97 نمایشگاه پیکره هایی از جنس عاج و برنز تحت عنوان ' جلوه هایی از پیکر تراشی شرق و غرب' و بازیافته هایی از شاهکارهای هنر فرش دستباف تبریز با عنوان 'نخستین گام در راه موزه فرش' در این مکان برگزار می شود.
رئیس امور موزه های آذربایجان شرقی اظهار کرد: برپایی نمایشگاهی با آثار منتخب ملی ایران در تبریز فرصتی جهت اشاعه فرهنگ و تاریخ بی بدیل این مرز و بوم فراهم می کند و در همین راستا پس از اتمام تعطیلات نوروزی، اقدام لازم جهت تجهیز بخش دوم موزه آذربایجان با آثار موزه ملی ایران و سایر موزه های شاخص کشور انجام می شود.
بزازدستفروش افزود: موزه قاجار نیز در ایام نوروز 97 میزبان نمایشگاهی از تصاویر منتخب از آثار کمال الملک می شود و این نمایشگاه پنجمین همکاری مشترک امور موزه های اداره کل با موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک در سه سال اخیر است.
وی گفت: در ایام تعطیلات نوروز 97 در موزه مشروطه برای گردشگران و بازدیدکنندگان فیلم هایی مرتبط با مشروطه ایران به نمایش گذاشته می شود.
رئیس امور موزه های آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی دارای 19 موزه است که 12 موزه از آن ها در تبریز واقع شده و در ایام تعطیلات نوروز 97 به صورت مستمر آماده پذیرش میهمانان و گردشگران است.
بزازدستفروش ادامه داد: در بازدید گردشگران و میهمانان نوروزی از این مراکز، بروشورهای راهنمای موزه ها و اقلام فرهنگی به آنان ارائه می شود تا با اطلاعات لازم برای آشنایی با این مکان ها به طور کامل آشنا شوند.
وی یادآوری کرد: ساعت کاری کلیه موزه ها و اماکن تاریخی از تاریخ یکم تا سیزدهم فروردین از ساعت 9 تا 19 است.
تاکنون یک هزار و 780 اثر فرهنگی، تاریخی، طبیعی و معنوی از میان آثار استان آذربایجان شرقی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.