علی جهانگیری روز یکشنبه در نخستین جلسه شورای راهبری خوشه تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی آذربایجان شرقی از اتمام فاز مطالعاتی این خوشه خبر داد و افزود: مطالعات دقیقی در راستای ایجاد این خوشه انجام شده و از این پس وارد فاز اجرایی می شویم.
وی با اشاره به تشکیل دفتر توسعه خوشه نفت، گاز و پتروشیمی طی ماه های گذشته در استان گفت: این دفتر ضمن احصاء پتانسیل ها و قابلیت های استان در این بخش، توانسته است شمای کلی از این قابلیت ها را در تحقیقات و مطالعات خود به تصویر بکشد.
جهانگیری خواستار همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط به منظور پیشبرد برنامه های این خوشه شد و افزود: اشتغال زایی و ارزش افزوده قابل توجه از جمله مزایای صنعت نفت و گاز در استان است؛ از این رو انتظار می رود دستگاه های مرتبط دست به دست هم دهند تا شاهد شکوفایی این صنعت در استان باشیم.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این نشست با تاکید بر ضرورت حمایت از تولیدکنندگان خاطر نشان کرد: تسهیل فرایند ها برای تولیدکنندگان یکی از مهم ترین دغدغه های ماست از این رو با تمام محدودیت های تولیدکنندگان آشنا هستیم و تلاش می کنیم در کنار آنها باشیم.
طاهر روحی افزود: اغلب واحد های صنعتی و تولیدی استان، کوچک و متوسط و در عین حال با عمر بالای 30 سال هستند از این رو در مواجهه با مشکلات از آسیب پذیری بالایی برخوردارند بنابر این باید بازسازی و نوسازی را در اولویت فعالیت های خود قرار دهیم.
6120/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.