حبیب رستمی روز شنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: براساس بررسی های به عمل آمده تعداد مقاله های ارسالی به دبیرخانه هفتمین جشنواره ملی دانایی خلیج فارس نسبت به دوره قبل که 200 مقاله بود افزایش نشان می دهد.
وی اظهار کرد: این طرح ها از 22 استان کشور به دبیرخانه هفتمین جشنواره ملی دانایی خلیج فارس ارسال شده است.
رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر گفت: طرح‌های حوزه‌های مختلف چون مکانیک، برق و الکترونیک و یا زیست فناوری که مربوط به حوزه نفت، گاز و پتروشیمی باشد در این جشنواره پذیرش شدند.
رستمی اضافه کرد: جشنواره ملی دانایی خلیج فارس به عنوان مهمترین رویداد نخبگانی تخصصی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی است.
وی با اشاره به جایزه ملی نخبگی صنعت نفت به برگزیده کشوری این جشنواره گفت: جایزه ملی نخبگی صنعت نفت و مزین به نام شهید محمد جواد تندگویان از طرف وزارت نفت به طرح برگزیده جشنواره اهدا می شود.
رستمی بیان کرد: هفتمین جشنواره پارک علم و فناوری خلیج فارس هشتم و نهم اسفند ماه در بوشهر در محورهای مختلف و با طرح های فناورانه در حوزه انرژی، نفت و پتروشیمی برگزار می شود.
رئیس پارک علم و فناری خلیج فارس بوشهر افزود: این جشنواره با حضور مقام های اجرایی استانی و ملی به عنوان یک رویداد مهم علمی برگزار می شود.
وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت این جشنواره تلاش می شود جشنواه دانایی در سال آینده از سطح ملی ارتقا و در سطح بین المللی برگزار شود.
رستمی گفت: از دوره پنجم به بعد این جشنواره مورد حمایت بنیاد ملی نخبگان و وزارت نفت قرار گرفت و از سال گذشته معاونت علمی به طرح‌های برتر این جشنواره تسهیلات تجاری سازی پرداخت می کند.
وی با اشاره به جزئیات جایزه نخبگی نفت شهید تندگویان، گفت: طرح‌های ارسالی به این جشنواره در 2 مرحله مورد ارزیابی قرار می‌ گیرد به گونه‌ای که پس از داوری مرحله نخست، تعدادی از طرح‌های فناورانه برای داوری مرحله دوم انتخاب می شوند.
رستمی با تاکید بر اینکه 10 درصد از طرح‌ها به مرحله نهایی راه می‌ یابند، اضافه کرد: این تعداد طرح‌ یک روز قبل از برگزاری مراسم اختتامیه به صورت حضوری معرفی می شوند و از این تعداد پنج طرح نخست معرفی می شوند.
وی با اشاره به حمایت معاونت علمی از طرح‌های برتر این جشنواره گفت: معاونت علمی رئیس جمهوری بر اساس درخواست‌های پارک علم و فناوری خلیج فارس، به پنج طرح برتر این جشنواره 500 میلیون ریال تسهیلات تجاری سازی اهدا می کند.
رستمی گفت: در زمان حاضر 191 شرکت دانش بنیان در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی فعال هستند که بخش عمده‌ای از آنها طرح‌های نوآورانه خود را به این جشنواره ارسال می‌شود.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.