نائب رئیس شورای اسلامی تبریز تاکید کرد: حضور فعال بانوان در جامعه زمینه‌ی رشد اقتصادی و فرهنگی را فراهم می‌کند.
سونیا اندیش در گفت‌و‌گو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، با بیان این‌که بانوان نقش موثری در جامعه دارند، گفت: با وجود توانمندی بالای زنان، متاسفانه فعالیت‌های آنان در سایه و پشت پرده مانده است و امکان رسیدن به موقعیت و پست‌های مناسب برایشان به سختی فراهم می‎شود.
وی ادامه داد: البته اعتماد خانم‌ها به توانمندی‎های خود و حمایت آن‌ها از یکدیگر باعث می‌شود که با همراهی هم بتوانند بسیاری از امور جامعه را بر عهده بگیرند و عملکرد بهتر و قابل دفاعی را از خود ارائه دهند.
اندیش معتقد است که در رشد فزاینده آسیب‌های اجتماعی، طلاق، اعتیاد و مسائل اخلاقی بانوان نقش موثری دارند و با نگاه ویژه و ساماندهی امور مربوط به آنان می‎توان جلوی بیشتر آسیب‌های آجتماعی را گرفت.
وی ادامه داد: در صورت نادیده‌ گرفتن خانواده و در راس آن بانوان در تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری، کشور با مشکلات اساسی رو به رو می‎شود.
وی تاکید کرد: امور سپرده شده به بانوان، از نظر دقت و برنامه ریزی در وضعیت بهتری هستند و به دلیل محتاط بودن خانم‌ها نسبت به آقایان، سلامت اداری با حضور آنان بیشتر می شود.
اندیش با اشاره به این‌که در زندگی مشترک، درک متقابل زوج‌ها راه گشای بسیاری از مسائل است، گفت: برای شکوفایی و پیشرفت زن و مرد در خانواده نیاز به همراهی و مشارکت زن و مرد در خانه‎ است و این طور نباشد که زن در راه پیشرفت همسر، از تمام آرزوها و اهداف زندگی خود چشم پوشی کرده و همه را فدای خانواده کند.
وی با بیان این‎که تنها هدف خلقت زن، ازدواج و همسر گزینی نبوده است، گفت: با این که ازدواج در زندگی هر فرد، نقطه عطفی محسوب می شود که بیشتر برنامه های زن و مرد را تحت تاثیر قرار می دهد، زوجین باید با همدلی و همراهی هم به دنبال پیشرفت یکدیگر در جامعه باشند.
وی ادامه داد: ضمن احترام به تلاش خانم‌های خانه‌دار و همت آنان برای اداره خانواده و تربیت فرزندان، معتقدم که خانم‌های فعال در جامعه و در محیط بیرون، به دلیل داشتن اطلاعات بروز از مسائل جامعه به راحتی می توانند با فرزندان و نسل‌های جوان ارتباط برقرار کنند.
نائب رئیس شورای تبریز کمک به اقتصاد خانواده را از طریق فعالیت خانم‌ها در محیط بیرون از جمله عوامل موثر در کاهش فشار اقتصادی و به دنبال آن فشار روحی اعضای خانواده دانست.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به این‎که شورا نهاد تصمیم گیر و نه اجرایی است، یاد آور شد: در خصوص توانمندسازی بانوان با شهردار تبریز جلساتی را داشته‌ایم و برنامه‌هایی در این مورد داریم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.