علی پاشایی روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری کلاس آشنایی با بیماری آنفلوانزای پرندگان ویژه مروجین جهاد کشاورزی مراغه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این دوره با هدف ارتقاء اطلاعات مروجین و آشنایی آنان با خطرات این بیماری برگزار شد.
وی افزود: در این کارگاه آموزشی و توجیهی، اطلاعاتی در خصوص این بیماری و خطرات آن برای شرکت کنندگان ارایه شد.
وی با تاکید بر اهمیت و لزوم افزایش آگاهی اقشار مختلف در خصوص بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، افزود: در کنار این کارگاه آموزشی، دفترچه هایی در مورد بیماری آنفلوآنزای پرندگان در بین شرکت کنندگان توزیع شد.
وی به دیگر بحث ها و موضوعات ارائه شده در این دوره اشاره کرد و گفت: رعایت مسائل بهداشتی و قرنطینه‌ ای، نحوه پیشگیری و کنترل بیماری‌، علائم و را ههای شناسائی بیماری و لزوم رعایت و اعمال شرایط قرنطینه ‌ای و همچنین نحوه ضدعفونی مرغداری و محل‌ های نگهداری طیور از دیگر موضوعات ارائه شده در این دوره یک روزه بود.
پاشایی، آموزش و ارتقاء دانش پرورش دهندگان، اطلاع رسانی، اعلام سریع تلفات به دامپزشکی برای اقدام های واکنش سریع، افزایش امنیت زیستی در مرغداری ها، کاهش تراکم منطقه از جمعیت حساس (پرندگان صنعتی و بومی)، افزایش فاصله جوجه ریزی، رعایت اصول بهداشتی قرنطینه ای در حمل و نقل پرنده زنده، کود مرغی و تخم مرغ را از جمله راهکارهای جلوگیری از بروز این بیماری عنوان کرد.
بیماری آنفلوانزای پرندگان بیماری خطرناکی است که در سال 1918 میلادی در جهان شیوع پیدا کرد و با شیوع آن میلیون ها نفر جان خود را از دست دادند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.