به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی رحیمی روز سه شنبه در دیدار کارکنان کمیته امداد امام (ره) هشترود در سالروز تاسیس کمیته امداد و آغازجشن احسان و نیکوکاری، با بیان اینکه خودکفایی مددجویان باید محور فعالیت های کمیته امداد قرار گیرد، افزود: اگر خودکفایی مددجویان محقق شود بسیاری از مشکلات رفع می شود.
وی بر اهمیت و جایگاه احسان و نیکوکاری در دین اسلام و بزرگان دینی تاکید کرد و گفت: احسان و نیکوکاری مختص روزهای پایانی سال نبوده بلکه همواره باید به فکر همنوعان نیازمند باشیم و شادی هایمان را تقسیم کنیم.
رئیس کمیته امداد امام(ره) هشترود نیز از جمع آوری یک میلیارد و 800 میلیون ریالی صدقه در شهرستان هشترود در 11 ماهه گذشته خبر داد و گفت: در این مدت همچنین 12 میلیارد و 500 میلیون ریال کمک مستمری به مددجویان پرداخت شده است.
شهرام آسیابی افزود: امسال به رغم خشکسالی، کشاورزان هشترود 35 تن سیب به ارزش 830 میلیون ریال زکات مستحبی، 110 میلیون ریال زکات فطریه و یک میلیارد و 380 میلیون نیز زکات در روستاها جمع آوری شده که توسط دهیاران در روستاها هزینه شده است.
آسیابی گفت: در 156 روستای هشترود هزار و 325 خانواده تحت پوشش این نهاد هستند.
وی از پرداخت 30 میلیارد ریال تسهیلات برای 176 نفر به صورت وام کم بهره جهت توانمند سازی مددجویان در 11 ماهه گذشته خبر داد.
شهرستان هشترود با حدود 57 هزار نفر جمعیت در 120 کیلومتری جنوب شرقی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
7486/3077
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.