منوچهر سلمان زاده شامگاه یکشنبه در حاشیه نشست ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در مرز جلفا نیز تعداد مسافران ایرانی 46 درصد افزایش و آمار مسافران خارجی 26 درصد کاهش یافته است.
وی همچنین اظهار کرد: در 11 ماه گذشته 180 میلیون تردد جاده ای در سطح استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 11 درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: با وجود افزایش قابل توجه در حجم تردد خودروها، تغییرات زیادی در وضعیت و شرایط جاده های استان رخ نداده است.
سلمان زاده گفت: براساس آماری که توسط دوربین های ثبت تخلف بدست آمده 15 درصد تخلفات مربوط به سرعت غیرمجاز بوده است.
وی اضافه کرد: بر اساس آمار ترددشمارها نیز 35 درصد تخلفات نیز مربوط به عدم رعایت فاصله طولی و انحراف به چپ است.
وی اظهار کرد: 28 دستگاه دوربین سرعت سنج جدید خریداری شده که در صورت همکاری شرکت مخابرات در سال جاری 20 دستگاه و مابقی تا پایان فروردین ماه سال 97 در سطح استان نصب می شود.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: 40 دستگاه دوربین سرعت سنج دیگر نیز تا پایان نیمه اول سال آینده خریداری و نصب می شود.
وی ادامه داد: متوسط سرعت ناوگان در آذربایجان شرقی حدود 84 کیلومتر در سال جاری بود که این افزایش سرعت عامل تهدید است؛ طبق نظریه کارشناسان به ازای هر یک کیلومتر افزایش سرعت ، 4درصد احتمال تصادفات منجر به فوت افزایش می یابد.
سلمان زاده با اشاره به پیش فروش بلیط های اینترنتی توسط 40 شرکت از طریق دو سایت اینترنتی، افزود: در سال گذشته 50 درصد پیش فروش بلیط ها اینترنتی انجام شد.
وی اظهار کرد: برای نخستین بار هیچ گونه افزایش قیمت در نرخ بلیط اتوبوس های مسافرتی در سال 97 نخواهیم داشت.
به گزارش ایرنا، در سطح استان آذربایجان شرقی ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۳۹ کیلومتر بزرگراه، یک هزار و ۴۲ کیلومتر راه اصلی، یک هزار و ۷۲۵ کیلومتر راه فرعی و 10 هزار و ۵۶۹ کیلومتر راه روستائی وجود دارد.
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.